اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

توسعه پایدار با رشد تولید و اشتغال محقق می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پایدار با رشد تولید و افزایش اشتغال محقق می‌شود.

توسعه پایدار با رشد تولید و اشتغال محقق می‌شود

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: تولید و اشتغال دو قوه محرکه هر اقتصاد است که اگر تحقق پیدا نکند و یا کند و نامتوازن انجام شود تحرک و پویایی اقتصادی حاصل نمی‌شود.

وی افزود: در مقایسه اقتصاد ایران با اقتصاد دنیا می‎توان به این موضوع دست یافت که در زمینه تولید و اشتغال تا چه میزان موفق عمل کرده‌ایم.

جلیل با بیان اینکه اقتصاد کشور در سال‌های گذشته موفق عمل نکرده است، تصریح کرد: اگر چه در دولت‌های گذشته جسته و گریخته بنا بر اقتضائات داخلی، منطقه‌ای و جهانی فعالیت‌هایی صورت گرفته و اسناد و برنامه‌های بالادستی را کم و بیش اجرا کرده‌ایم ولی بازده آن نتوانست نظام، مقام معظم رهبری و مردم را راضی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که همواره آمار و ارقام امیدوار‌کننده‌ای در این رابطه منتشر می‌شده ولی پایداری در این دو حوزه هیچ وقت پدیدار نشد.

جلیل با اشاره به ترفندها و توطئه‌های دشمن در راستای ضربه زدن به نظام، اظهار کرد: کشور ما در دهه 60 به دلیل نوپا بودن و نداشتن اقتصادی پایدار و عدم سازماندهی نیروی انسانی به راحتی مورد هجوم بیگانگان به سرکردگی حزب بعث واقع شد و هشت سال تمام منابع ما تحت تاثیر قرار گرفت.

وی به نقش مقام معظم رهبری در خنثی کردن توطئه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: اگر هوشیاری امام راحل و مجاهدت‌های یاران انقلاب از جمله مقام معظم رهبری در مسئولیت‌های مختلف و ایثار رزمندگان اسلام و همت والای مردم نبود این نظام نوپا در همان اولین سال‌های ظهور فرو می‎پاشید.

جلیل با مروری بر اوضاع اقتصادی کشور در دولت‌های روی کار آمده، افزود: در هر یک از این دوران‌ها اقتصاد با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بوده تا اینکه در دوران دولت نهم و دهم جنگ سیاسی و نظامی دشمن به جنگ اقتصادی تبدیل شد و اقتصاد کشور به شدت از سوی دشمن تهدید شد.

وی بر ضرورت انتخاب دولتی کارآمد و صالح در انتخابات 92 تاکید و تصریح کرد: با شرایط  فعلی اقتصاد ضروری است تا دولتی روی کار آید که از کارآمدی و تعهد بالایی برخوردار باشد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: باید رئیس جمهوری انتخاب شود که مزایای دولت‌های قبل را داشته و ضعف‌ها و نارسایی‌های آن‌ها را نداشته باشد.

انتهای پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول