اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج تأکید کرد

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج

معاون حمل و نقل عمومی شهرداری کرج بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این کلانشهر تأکید کرد.

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد فیروزبخت ظهر امروز در جلسه ستاد حمل و نقل عمومی اظهار داشت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت در کلانشهر کرج باید برنامه‌ریزی‌های اساسی به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کرج انجام شود.

وی با تأکید بر توسعه این مهم افزود: توسعه حمل و نقل عمومی باید هر چه سریع‌تر انجام شود چراکه در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مسئول با اشاره به اینکه روزانه از دو پایانه مسافربری 315 هزار جابه‌جایی صورت می‌گیرد افزود: در ساعات اوج ترافیک، آمار مسافرین موجب افزایش 30 درصدی ترافیک شهری می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون در دنیا حمل ‌و نقل عمومی از طریق مترو و اتوبوس‌ها انجام می‌شود و تاکسی‌ها بیشتر جنبه تشریفاتی دارند و در حمل ‌و نقل عمومی فعال نیستند اما در کشور ما تاکسی به عنوان یک سازمان مهم حمل ‌و نقلی عمل می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا شهروندان به استفاده از حمل ‌و نقل عمومی ترغیب می‌شوند، عنوان کرد:  این در حالی است که در سامانه حمل‌ و نقل عمومی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حتی یک تاکسی و اتوبوس به ناوگان حمل‌ و نقل عمومی کرج از مجاری دولتی اضافه نشد، در سال 90 ناوگان را تجهیز و در سال 91 استفاده کردیم، تنها اقدام انجام شده در راستای تقویت ناوگان حمل ‌و نقل عمومی احیا و نوسازی اتوبوس‌هایی بود که از ناوگان خارج شده‌اند.

فیرزوبخت گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهر نسبت به گذشته افزایش یافته و ترافیک نیز به‌ویژه در هسته مرکزی بیشتر شده است، در برخی از ایستگاه‌های داخل شهر، ترافیک بسیار سنگینی ایجاد می‌شود.

وی درباره پوشش این ایستگاه‌ها با ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: اکنون در تمام این ایستگاه‌ها، خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی وجود دارد، که با افتتاح مترو در آنجا ایستگاه‌های جدید راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول