اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

دولت درصدد توسعه مراکز باز‌توانی معلولان آسیب نخاعی باشد

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: توسعه مراکز باز‌توانی و توان‌بخشی یکی از مهم‌ترین نیاز‌های معلولان آسیب نخاعی است و دولت باید با اختصاص بودجه‌های مورد نیاز درصدد توسعه این مراکز در سطح شهر‌ها باشد.

دولت درصدد توسعه مراکز باز‌توانی معلولان آسیب نخاعی باشد

مهدی جلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه یک معلول آسیب نخاعی برای حضور در جامعه باید بخشی از توانایی‌های خود را به دست آورد، اظهار کرد: این افراد پس از بروز عارضه آسیب نخاعی بخش قابل توجهی از توانایی‌ها و استقلال خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از توانایی‌های گذشته معلولان آسیب نخاعی با استفاده از خدمات مراکز باز‌توانی، کار‌درمانی و توان‌بخشی قابل بازگشت است، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد این مراکز در سطح شهر‌ها محدود است.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز باز‌توانی، توان‌بخشی و کار‌درمانی در این انجمن تصریح کرد: نیمه دوم سال گذشته این مرکز با استفاده از اعتبارات و امکانات محدود در این انجمن راه‌اندازی شده است و در حال حاضر معلولان از وجود این مرکز استقبال بسیاری دارند.

وی به ضرورت توجه دولت و مسئولان به مهم‌ترین نیاز‌های معلولان آسیب نخاعی برای حضور این افراد در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: توسعه مراکز باز‌توانی و توان‌بخشی یکی از مهم‌ترین نیاز‌های معلولان آسیب نخاعی است و دولت باید با اختصاص بودجه‌های مورد نیاز درصدد توسعه این مراکز در سطح شهر‌ها باشد.

جلالی با بیان اینکه همچنین وجود فضا‌های مناسب در سطح شهر نیز یکی از دغدغه‌های این افراد به شمار می‌رود، تاکید کرد: اگر چه طی سال‌های گذشته مناسب‌سازی فضا‌های عمومی موجود در سطح شهر با جدیت و سرعت بیشتری دنبال می‌شود و تاکنون اقدامات ویژه‌ای در این زمینه در اصفهان صورت گرفته است اما وجود یک شهر استاندارد و مناسب‌سازی شده در تمام بخش‌ها به زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول