اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 صورت گرفت

بهره‌برداری از 40 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: سال گذشته 40 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری یک هزار و 276 میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از 40 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قزوین

عبدالقهار ناصحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با تکمیل و افتتاح این واحدها، یک هزار و 290 نفر صاحب شغل شدند.

وی بیشترین میزان واحدهای به بهره‌برداری رسیده شهرک‌های صنعتی استان قزوین در سال گذشته را مربوط به شهرک صنعتی کاسپین اعلام کرد و افزود: در این شهرک 12 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 222 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در واحدهای بهره‌برداری شده در سال 91 را نیز متعلق به شهرک لیا خواند و ابراز داشت: در این شهرک در سال گذشته 11 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 230 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

ناصحی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 80 قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر دو هزار و 149 میلیارد ریال و اشتغالزایی دو هزار و 50 نفر منعقد شده، افزود: ساخت و ساز نیمی از این واحدهای صنعتی آغاز شده است.

وی بیشترین میزان قراردادهای منعقده را به ترتیب مربوط به شهرک صنعتی کاسپین، خرمدشت و آبیک با 21، 14 و 13 قرارداد سرمایه‌گذاری اعلام کرده که میزان زمین واگذار شده به این متقاضیان 67 هکتار بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به محصولات تولیدی در این کارخانجات بیان کرد: از عمده‌ترین محصولات تولیدی می‌توان به تولید سیم و کابل روکش‌دار، منسوجات، بتن آماده و سلولزی، قوطی فلزی، ورق پلاستیکی ظروف یکبار مصرف، رنگ ساختمانی، تسمه خودرو، بسته‌بندی خشکبار، مایع ظرفشویی، مونتاژ سیستم‌های خنک‌کننده، سوخت دیزل، نشاسته و سیستم ترمز خودرو اشاره کرد که در واحدهای بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی استان قزوین به تولید رسیده است.

گفتنی است؛ در حال حاضر 559 واحد تولیدی فعال با میزان سرمایه‌گذاری 9 هزار و 287 میلیارد ریال و اشتغالزایی 16 هزار و 668 نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول