اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شیراز تاکید کرد

شیراز نگین اردیبهشت/ طعم شیرین بهره‌برداری ازقطار شهری شیراز

عضو شورای اسلامی شیراز گفت: قطار شهری شیراز 12 سال است شروع و 600 میلیارد تومان آن هزینه شده، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده و باید تا قبل از پایان عمر این دوره شورا، مردم طعم شیرین بهره‌برداری از آن را بچشند.

شیراز نگین اردیبهشت/ طعم شیرین بهره‌برداری ازقطار شهری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخزاده بعد از ظهر امروز در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در هفته شیراز شورای اسلامی شهر و شهرداری نقش‌آفرین هستند اما این هفته متعلق به تمام شهروندان است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز افزود: معیارهای تاریخی و فرهنگی شیراز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی و سومین حرم اهل بیت بودن آن باعث می‌شود که این هفته را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های بزرگ این شهر دانسته و از آن استفاده کنیم.

فرخزاده ادامه داد: هفته شیراز از 9 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا 15 این ماه ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: در نخستین روز این هفته که با عنوان روز «میثاق با ولایت» نامگذاری شده برنامه غبارروبی از حرم احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود و کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه شامل تقاطع میدان معلم، فاز دوم قطار شهری و پل ابوذر ـ رحمت صورت می‌گیرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شهرداری دیگر موردی بود که فرخزاده به عنوان برنامه‌های هفته شیراز در روز دوم برشمرد.

به گفته وی، در روز سوم این هفته که روز «حماسه اقتصادی، مشارکت و سرمایه‌گذاری» نامگذاری شده است جشنواره «بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها» افتتاح می‌شود.

فرخزاده ادامه داد: در روز چهارم هفته شیراز که دوازدهم اردیبهشت ماه جاری است برنامه دوچرخه سواری مدیران و کارکنان و نشست خبری معاون حمل و نقل برگزار می‌شود.

شب شعر «شیراز نگین اردیبهشت» دیگر موردی بود که وی به عنوان برنامه‌های هفته شیراز مورد اشاره قرار داد و سپس بیان کرد: روز جمعه سیزدهم اردیبهشت ماه پنجمین روز هفته شیراز، روز میراث فرهنگ معنوی نام گرفته و برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ابراز داشت: در روز ششم هفته شیراز که شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه جاری است، آموزش فراگیر و منزل به منزل زلزله در بافت فرسوده شیراز انجام می‌شود.

لزوم حرکت قطار شهری پیش از پایان عمر شورا

عضو شورای اسلامی شیراز نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد مرحوم عزت‌الله فهندژ سعدی گفت: حداکثر سه ماه تا پایان عمر شورا مانده و مناسب است اهتمام بر کارهای ماندگار در این مدت بیشتر باشد.

محمد حق‌نگر افزود: قطار شهری شیراز 12 سال است شروع و 600 میلیارد تومان آن هزینه شده که به نرخ امروز سه برابر ارزش دارد، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده و باید تا قبل از پایان عمر این دوره شورا، مردم طعم شیرین بهره‌برداری از آن را بچشند.

وی تصریح کرد: باغ‌های قصردشت گنج بزرگ شیراز است و با توجه به تهیه طرح بازنگری باغات 53 پروژه بزرگ در آن لحاظ شده است و در صورتی اجرایی می‌شود که به صورت سهم مشارکتی باشد و مالکان و وارثان باغات در آن شریک شوند.

وی همچنین اجرای تله‌کابین شمال ـ جنوب در باغات قصر‌الدشت را برای کمک به افزایش فضاهای تفریحی شیراز مناسب ارزیابی کرد و گفت: شاید زیبایی و ارزش افزوده این پروژه‌ها مانع از آتش زدن باغات توسط افراد سودجو شود.

حق‌نگر توسعه شیراز و تبدیل آن به قطب زیارتی، گردشگری و درمانی کشور را به‌عنوان دیگر پیشنهاد خود به شورا عنوان و خاطرنشان کرد: با دعوت از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف جامعه، می‌توان لوایح خوبی را در این زمینه تصویب کرد.

وی در پایان خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز گفت: عمر شورای دوم و سوم تمام شد اما پل وحدت تمام نشد.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول