اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

بهره‌برداری از 3 طرح درمانی درمانگاه امام رضا(ع)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در راستای تامین سلامت و امینت بیماران سه طرح درمانی شامل مرکز جامع تکامل کودکان، دستگاه اکورادیوگرافی کودکان و سیستم دوربین‌های مداربسته در درمانگاه امام رضا (ع) شیراز به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 3 طرح درمانی درمانگاه امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: بهره‌برداری از مرکز جامع تکاملی در راستای ارتقای سطح سلامت کودکان سنین پائین و جلوگیری 80 درصدی از اختلالات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته  بیش از 1.5 میلیون بیمار به درمانگاه امام رضا (ع) مراجعه کرده‌اند، افزود: برای تامین امنیت شهروندان اقدام به راه‌اندازی سیستم دوربین مداربسته در این بیمارستان شده است.

مدیر سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه بهره‌برداری از مرکز جامع تکامل کودکان تصریح کرد: مستندهای علمی نشان می‌دهد که سال‌های نخستین عمر در شکل‌گیری شخصیت هوش و رفتار اجتماعی بسیار تعیین کننده بوده و بیشترین رشد هوشی در کودکان قبل از هشت سالگی است.

فریبا مرادی بیان داشت: در برنامه‌ریزی و مراقب کودکان سیر منطقی در مورد توجه به بقا، رشد فیزیکی و تکامل کودک مد نظر قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما توجه به برنامه‌هایی که در زمینه کاهش مرگ و میر، ارتقای سطح سلامت و شاخص‌های رشدی از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده است، گفت: در دنیا حدود 200 میلیون کودک زیر پنج سال از رسیدن به حداکثر ظرفیت تکاملی خود باز مانده‌اند که عمده‌ترین راه حل آن پیشگیری و مداخله است.

مدیر سلامت خانواده و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: غربالگری تکامل و شناسایی کودکان نیازمند به کمک می‌تواند منجر به کاهش نابرابری‌ها و دسترسی به عدالت در سلامت شود که در این زمینه به ازای هر یک ریال سرمایه‌گذاری در توسعه تکاملی کودک حدود هفت تا 17 ریال بازگشت سرمایه است.

مرادی ابراز داشت: با اجرای برنامه غربالگری تکامل در این استان تمام کودکان از سن دو ماهگی بر اساس برنامه بسته خدمتی مراقبت کودک سالم و در مرحله بعد با استفاده از تست‌های غربالگری در مقاطع مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز به ارجاع متخصصان مربوطه تشخیص قطعی آنها مطرح و مداخله مورد نیاز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح به کودکان در معرض خطر ابتلا به اختلالات تکاملی از جمله کودکان نارس، کم‌وزن و بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان توجه ویژه‌ای شده است.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول