اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان تأکید کرد

فراهم‌کردن شرایط بهره‌برداری لازم از آب سدهای کردستان برای بخش کشاورزی

استاندار کردستان فراهم‌کردن شرایط بهره‌برداری لازم از آب سدهای این استان برای بخش کشاورزی را مهم دانست و بر انجام آن از سوی متولیان امر تاکید کرد.

فراهم‌کردن شرایط بهره‌برداری لازم از آب سدهای کردستان برای بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی در جمع نمایند‌گان نظام صنفی کشاورزان استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در خط مشی و نحوه مدیریتی ما فخرفروشی معنایی ندارد و با مدیران دستگاه‌هایی که چنین اتفاقی در آنها رخ دهد به طور قاطعانه برخورد می‌شود.

وی با انتقاد شدید از برخورد مدیران و کارشناسان ادارات و بانک‌های شهرستان‌ها و بخش‌ها با کشاورزان افزود: در صورت مشاهده برخورد نامناسب در مقابل ارباب رجوع، با مدیر آن دستگاه به شدت برخورد می‌شود.

وی در ادامه به وضعیت کشاورزی در استان کردستان پرداخت و گفت: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان وجود زمین‌های حاصل‌خیز و استعدادهای درخشان بخش کشاورزی در استان شرایط را برای رونق هرچه بیشتر این حوزه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: به منظور تقویت و توسعه این بخش همه دستگاه‌های اجرایی سطح استان به ویژه متولیان بخش کشاورزی باید با تمام توان و به کارگیری همه امکانات شرایط را برای حمایت از کشاورزان فراهم کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه کشاورزان کردستانی در کمال صداقت، یک‌رویی برای خدمت به جامعه و کمک به تولید داخلی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: بنابراین همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه باید با نهایت احترام در برخورد به این افراد، کار آنها را پیگیری کنند.

شهبازی تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران سطح استان موظفند با نهایت احترام کشاورزان و نمایندگان آنها را در نظام صنفی کشاورزان بپذیرند و در راستای رفع مشکلات آنها در ادارات و بانک‌های سطح شهرستان و بخش‌ها شخصا پیگیری کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت موضوع رفع مسایل و مشکلات حوزه کشاورزی استان، دستور تشکیل شورای نظام صنفی کشاورزان کردستان را صادر کرد و گفت: برای انجام کارهای این شورا به صورت مستمر هر ماه یک جلسه در استان با حضور خودشان برگزار شود و نمایندگان نظام صنفی کشاورزان در شورای اداری شهرستان‌ها و رئیس نظام صنفی کشاورزان استان نیز برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی در جلسه‌های شورای اداری حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: فرمانداران و بخشداران با همکاری نیروی انتظامی موظفند نسبت به برخورد با سارقان وسایل کشاورزان منطقه تلاش کنند و کشاورزان و مردم منطقه نیز در حذف این مشکل نهایت همکاری را داشته باشند.

استاندار کردستان گسترش بیمه محصولات کشاورزی، تلاش برای تجهیز کردن امکانات کشاورزی، اعمال تخفیف ویژه اعضای نظام صنفی کشاورزان استان در تعیین قیمت بهاء برق کشاورزی ضروری خواند و بر آن تأکید کرد.

وی فراهم‌کردن شرایط بهره‌برداری لازم از آب سدهای استان برای بخش کشاورزی را مهم دانست و بر انجام آن از سوی متولیان امر تاکید کرد و بیان کرد: با اتمام طرح‌های در دست اقدام بخش سدسازی و انتقال شبکه آب به زمین‌های حاصلخیز شرق استان، کشاورزی منطقه آینده روشنی دارد.

استاندار کردستان افزود: با توجه به مرزی‌بودن استان مسئولان حوزه اقتصاد باید شرایط صادرات محصولات کشاورزی و طیور را از مرزهای استان در اولویت کارهای خود قرار دهند.

شهبازی بیمه‌کردن همه کشاورزان اعم از کارفرمایان و کارگران از سوی تامین اجتماعی را یکی از خواسته‌های دولت و کشاورزان دانست و بر تحقق این مهم از سوی شورای نظام صنفی کشاورزان تاکید کرد.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول