اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش:

شاهنامه‌خوانی در تقویت هویت اسلامی ایرانی مؤثر است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تقویت هویت اسلامی ایرانی دانش‌آموزان گفت: شاهنامه‌خوانی ‌و تربیت حماسی و قرآنی دانش آموزان، از جمله اصولی است که در راستای تقویت این هویت نقش مؤثری دارد.

شاهنامه‌خوانی در تقویت هویت اسلامی ایرانی مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه قربان در دومین همایش استانی شاهنامه‌خوانی هویت ملی ـ اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اگر هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی در دانش‌آموزان ما تقویت نشود، حتی اگر به مدارج عالی علمی نیز دست یابند ممکن است تعلق خاطری نسبت به کشور خود نداشته باشند.

وی افزود: بنابراین چنین فردی حتی با وجود اینکه از لحاظ علمی در جایگاه خوبی قرار دارد، نمی‌تواند به عنوان یک ارزش برای کشور باشد زیرا تک‌بعدی تربیت شده است.

به گفته این مسئول انسانی می‌تواند در راستای فطرت الهی خود رشد کرده که هم به خود فکر کند و هم برای جامعه و حتی جهان پیرامون خود ارزش قائل باشد و به آن توجه کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در نظام تعلیم و تربیت کشور باید به دنبال تربیت انسانی باشیم که بتواند تحول‌آفرین بوده و در سطح دنیا اثرگذار باشد.

قربان افزود: نمونه چنین تعلیم و تربیتی حضرت امام خمینی (ره) است که جهان را متحول کرد و اثرات این تحول همچنان توسط مقام معظم رهبری پیگیری می‌شود و در کشورهای منطقه نیز در حال بروز است، ما باید بتوانیم در آموزش و پرورش چنین انسان‌هایی تربیت کنیم.

وی خطاب به مدیران و معلمان مدارس اضافه کرد: باید بحث تقویت هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی را در تمام برنامه‌هایی که در مدارس اجرا می‌کنید، مدنظر قرار دهید تا بتوانید به اهداف عالی که مدنظر آموزش و پرورش است دست یابید.

به گفته معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در جامعه ایرانی-اسلامی ما باید به قرآنی پژوهی به حدی پرداخته شود که قرآن در بطن زندگی یکایک ما ایرانیان وارد شود.

قربان با اشاره به شروع به کار دانشگاه ویژه فرهنگیان از بهمن ماه سال گذشته بیان کرد: با آغاز به کار دانشگاه ویژه فرهنگیان ‌این فرصت فراهم شد که معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه ویژه فرهنگیان جذب شوند و حتی شرایط ادامه تحصیل معلمان را تا مقطع دکترا در این دانشگاه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، نظام رتبه‌بندی معلمان است.

به گفته این مسئول در نقشه جامع علمی کشور بیان شده که معلم هم‌ردیف اساتید، پژوهشگران و فناوران قرار دارد، پس باید در سیستم نظام اداری نیز معلم با هم‌ردیفان خود رتبه‌بندی شود و چنانچه این موضوع توسط مراجع ذی‌صلاح تصویب شود، حتما عملیاتی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر برنامه محور بودن برنامه‌های مدارس بیان کرد: معلمان و مدیران مدارس باید برنامه محور حرکت کنند و با توجه به چشم‌اندازهایی که دارند حداقل برنامه سالانه داشته باشند و بر اساس آن برنامه اقدامات لازم را انجام دهند.

قربان افزود: لازمه داشتن برنامه سالانه، تدوین برنامه‌های نظارت و ارزیابی برنامه است به این صورت که برنامه سالانه مدرسه که تنظیم شد، برنامه نظارت و پایش آن را نیز مطابق با سند تحول بنیادین تدوین کرده تا بتوانید مرتب برنامه را کنترل کنید و از میزان پیشرفت برنامه آگاه شوید.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام گرفته است، گفت: قله حماسه سیاسی در سال جاری انتخابات 24 خرداد ماه است و انتظاری که از مدیران مدارس می‌رود این است که با توجه به اینکه همواره مدرسه و معلم دارای قداست خاصی است و انجمن اولیاء و مربیان ارادت ویژه‌ای به مسئولان مدارس دارند، انشاالله ما هم بتوانیم سهم خود را در این حماسه سیاسی به خوبی ایفا کنیم.

این مسئول افزود: یکی از مواردی که برای آن برنامه‌های خاصی خواهیم داشت، حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات است که مشت محکم دیگری بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دشمنی که دشمنان ایران دارند، دشمنی با ایران نیست دشمنی با ایران اسلامی است که منافع استعماری و استکباری آن‌ها را در دنیا به خطر می‌اندازد.

قربان افزود: اگر ظلم‌ستیزی و استکبار‌ستیزی ایران نباشد، اگر برابری و عدالت خواستن برای همه بشریت توسط ایران اسلامی نباشد، قطع یقین دشمنی با کشور ما نخواهند داشت، منتهی این موارد وظیفه شرعی ماست و باید به آن‌‌ها عمل کنیم.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول