اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان:

ارائه کپی از مدارک هویتی حذف می‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: با اتمام پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی و اتصال دستگاه‌ها به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ارائه کپی از مدارک هویتی مراجعین حذف خواهد شد.

ارائه کپی از مدارک هویتی حذف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مهدی عسکری‌زاده صبح امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: با اتصال دستگاه‌های دولتی و اجرایی به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نیازی به ارائه کپی شناسنامه، کارت ملی و دیگر اسناد هویتی هنگام مراجعه مردم به این دستگاه‌ها نخواهد بود.

وی افزود: اتصال به این پایگاه  به‌صورت برخط (آنلاین)  است بدین ترتیب، بلافاصله می‌توان نسبت به احراز و تصدیق هویت مراجعان اقدام نمود ولی در عین حال برخی دستگاه‌های اجرایی نیز  با توجه به عدم نیاز به استعلام آنی می‌توانند به صورت آفلاین به پایگاه اطلاعات جمعیتی متصل گردند.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان با بیان اینکه کلید ورود به پایگاه اطلاعات جمعیتی، شماره ملی ایرانیان است که با استفاده از آن احراز و تصدیق هویت انجام می‌شود، افزود: با این حال برای برخی دستگاه‌ها، مشاهده تصویر چهره افراد هم اهمیت دارد و امکان مشاهده عکس افراد برای آن دستگاه‌ها فراهم شده است.

عسکری‌زاده با بیان اینکه استعلام هویت با ارائه دو کلید شامل شماره ملی و تاریخ تولد فرد میسر است، خاطرنشان کرد: در صورتی که اتصال آنلاین به پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت‌احوال از سوی کل دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد، به همراه داشتن مدارک یا ارائه نسخه‌های کپی از شناسنامه و کارت ملی نیازی نخواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال استان ضمن اشاره به مزایای کارت ملی هوشمند بیان کرد: زیرساخت‌های صدور این کارت در استان فراهم شده و احراز هویت افراد و امضا دیجیتال در فضای مجازی از مهم‌ترین کاربردهای این کارت است.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان ثبت احوال با بهره‌گیری از تکنولوژی it، فصل نوین سازی خود را پشت سر می‌گذارد و در آینده تبدیل به سازمانی تمام الکترونیک خواهد شد.

عسکری‌زاده همچنین در خصوص طرح کارت ملی هوشمند افزود: تندیس و لوح تقدیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی از طرف رییس جمهور  به دلیل طرح پژوهشی کارت هوشمند ملی، مایه افتخار و مباهات برای مجموعه ثبت احوال است که نصیب این سازمان شد.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول