اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج خواستار شد

تعیین هویت فرهنگی شاخص برای کرج

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با تاکید بر تعیین هویت فرهنگی شاخص برای کرج، منظر شهری را راوی هویت شهر دانست.

تعیین هویت فرهنگی شاخص برای کرج

حسین صدرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: تأمین نیازهای بصری مسیر اجرای طرح‌های زیباسازی در سطح شهر را مشخص می‌کند.

وی افزود: ایجاد محیط بصری مناسب با روحیه شهروندی از اولویت‌های مهمی می‌باشد که سازمان بر اساس آن ایجاد شده است.

این مسئول افزود: در تدوین طرح‌های زیباسازی ضرورت دارد ضمن توجه به روحیه شهروندی آیتم‌هایی فرهنگی و زندگی شهروندی به جد در نظر گرفته شود.

صدرایی، بیان کرد: تلاش برای تأمین ساز و کارهای تامین نیازهای فیزیکی و روانی شهروندان سرفصل برنامه‌های سازمان زیباسازی است که در سال جدید به جد پیگیری می‌شود.

وی از جمله مهم‌ترین وظایف سازمان زیباسازی را تهیه طرح‌های زیباسازی و اجرای آن دانست و افزود: تحقق این مهم با هدف برخورداری شهر از مناظر زیبای شهری و ارتقای روحیه شهروندی انجام می‌شود.

*تعیین هویت فرهنگی شاخص برای کرج

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با تاکید بر تعیین هویت فرهنگی شاخص برای کرج، منظر شهری را راوی هویت شهر دانست و عنوان کرد: با توجه به این مهم یکی از اولویت‌ها و سرفصل‌های کاری سازمان زیباسازی زمینه‌سازی برای تعیین یک هویت واحد و شاخص است.

صدرایی، نقش مدیریت منظر شهری در حفظ نمودهای هویت شهر را یادآور شد و عنوان کرد: از مهم‌ترین اهداف سازمان، مدیریت بر منظر شهری است که در نهایت منجر به برقراری ارتباط منطقی بین نمادها و جاذبه‌های بصری و عرصه‌های عمومی می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: در تعیین این مهم، توجه به فضاهای جمعی، نمادهای تاریخی و فرهنگی مورد علاقه شهروندان بسیار حائز اهمیت است.

وی توجه به اماکن مذهبی و مقدس مانند حسینیه‌ها، مساجد و ... را در تعیین هویت شهری مهم ارزیابی کرد و گفت: از دیگر نکات مهم در راستای تحقق این مهم، افزایش سطح سبز و طراحی و تلفیق خاص آن با کالبد فیزیکی سطح شهر است.

انتهای پیام/2302/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول