اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی:

حفظ هویت فرهنگی کشور ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: باید در حفظ هویت فرهنگی ملت سختکوش بود که این امر در گرو پرداختن به افتخارات گذشته و اشاعه و توسعه آنها است.

حفظ هویت فرهنگی کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید سرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ملت شریف و نجیب ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری حق مسلم خویش می‌داند که در قلمروهای وسیع و گوناگون علم و ادب و معرفت اصیل انسانی گلبانگ سربلندی و افتخار بر آسمان زند و بر توانمندی ها و قابلیت های سرشار خویش ببالد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه پاسداشت مفاخر فرهنگی دو روز از تقویم فرهنگی کشور متعلق به مفاخر نیشابور، یعنی عطار و خیام است که این دو  شاعر سبب مباهات ایرانیان و جهان هستند.

وی افزود: این آثار و مفاخر فرهنگی، ایران را در عقبه‌های سخت و نفس‌گیر روزگاران و در برابر تندبادهای شدید فتنه و تباهی مصون و استوار نگاه داشته است و پاسداشت مفاخر در اصل بزرگداشت ارزش‌های تاریخی و فرهنگی کهن ایران اسلامی است.

سرابی تصریح کرد: باید در حفظ هویت فرهنگی ملت سخت کوش بود که این امر در گرو پرداختن به افتخارات گذشته و اشاعه و توسعه آن است و باید هر چه بیشتر و بهتر نسبت به گذشته به جهانیان ارائه شود.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: عطار عارف کامل، شاعر درست گفتار و اندیشمند ژرف‌نگری است که اوج اندیشه، معرفت ناب ایرانی و اسلامی را در قالب آثار نغز و پر مغز خویش فراروی مشتاقان و شیفتگان معارف الهی و انسانی قرار داده است.

وی یادآور شد: از این نظر حقی بزرگ و غیر قابل انکار بر گردن بشریت دارد و عمق علم و دانش و عرفان مفاخر نیشابور آنقدر عمیق و پر محتوا است که هر سال می‌توان به گوشه‌ای از این دریای ژرف پرداخت و مضامین جدیدی را از آن به جامعه تشنه معارف ناب و پر مایه ارائه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: مفاخر نیشابور به عطار و خیام ختم نمی‌شود بلکه بر اساس ادعای تمامی صاحب نظران و مورخان صدها تن از مفاخر جهان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ادبی در خاک فرهنگ شهر ایران؛ نیشابور، خفته‌اند.

سرابی افزود: پرداختن به هر کدام از این شخصیت‌ها علاوه بر سیراب کردن آبشخورهای فرهنگی می‌تواند مبنای مناسبی برای توسعه نیشابور بزرگ باشد که فضل بن شاذان یکی از این بزرگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: به تمام اهالی ادب و هنر توصیه می‌کنم آثار پر بار وی را که سرشار از تعالیم و آموزه‌های ناب اسلامی و قرآنی است، دستمایه آفرینش‌های نو در عرصه فرهنگ و هنر و ادب قرار دهند و آثار متناسب با روح ایرانی و اسلامی جامعه مسلمانان خلق کنند.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول