اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

برگزاری 612 نمایشگاه توانمندسازی بانوان در هفته زن

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی گفت: بیش از یک‌هزار مسجد در سطح خراسان‌رضوی وجود دارد که در هفته زن اقدام به برگزاری حداقل یک جشن می‌کنند.

برگزاری 612 نمایشگاه توانمندسازی بانوان در هفته زن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صدیقه خدیوی ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته زن و روز مادر در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: هفته زن برای افراد جامعه فرصت مناسبی است تا بتوانند در راستای تفکر در سیره زندگی و نقش و جایگاه حضرت فاطمه‌زهرا(س) به مطالعه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه سیره فاطمی بهترین سبک زندگی برای بانوان و مسلمانان به شمار می‌رود، ادامه داد: ستاد بزرگداشت هفته زن هماهنگ‌کننده برنامه‌ها است تا بتوان بهترین برنامه‌ها را در خراسان‌رضوی از سوی دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی شاهد باشیم.

خدیوی با اشاره به اینکه تمامی نواقص و نقاط قوت مراسم‌های سال گذشته سنجیده شده است، بیان کرد: امیدواریم در سال جاری با توجه به اینکه هفته زن مصادف شده با هفته کارگر و روز معلم، بهترین برنامه‌ها را برگزار کنیم و سطح رضایت‌مندی عموم مردم را افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر مراسمات در خراسان‌رضوی بر آن شدیم تا کمیته‌های مختلفی به این منظور تشکیل دهیم.

وی با اشاره به اینکه هدف تشکیل کمیته‌ها تخصصی شدن وظایف است، ادامه داد: این کمیته‌ها که در قالب هشت کمیته تعریف شده‌اند شامل کمیته فرهنگی و هنری که از مهمترین برنامه‌های آن برگزاری جشنواره کوثر است و کمیته علمی و تائید محتوا که در راستای آموزش سخنرانان مراسم‌ها و جشن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

خدیوی خاطرنشان کرد: کمیته ایثارگران نیز مسئولیت برنامه‌های خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران را به عهده دارد؛ کمیته ورزش و جوانان هم مسابقات ورزشی را برگزار می‌کند، همچنین کمیته اطلاع‌رسانی که مهمترین اقدام آن اطلاع‌رسانی به موقع برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی است فعال شده و کمیته تبلیغات نیز با مسئولیت شهرداری اقدام به تزئین شهر، متناسب با این هفته می‌کند.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: از مهمترین کمیته‌های این ستاد کمیته نظارت و ارزیابی است که با کمک خود دستگاه‌های اجرایی تمامی مسابقات، جشنواره‌ها و همایش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در ادامه افزود: از مهم‌ترین مباحث برنامه‌های هفته زن شامل سیره فاطمی و نقش الگویی حضرت فاطمه‌زهرا(س)، نقش زنان و اهمیت آنان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، تبیین نقش بانوان بعد از انقلاب اسلامی و همچنین نقش مادری و اهمیت خانواده است.

خدیوی با تاکید بر اینکه بصیرت بانوان باید نسبت به سیره فاطمی هر سال افزایش یابد، گفت: نباید تنها به برگزاری برنامه و کمیت آن بپردازیم، بلکه مهمترین بحث افزایش محتوایی و بصیرت‌افزایی افراد نسبت به سیره فاطمی است.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم موفقیت خود را اعلام کنیم که هر سال در تبیین سیره فاطمی گامی بزرگ برداشته باشیم، خاطرنشان کرد: از برنامه‌هایی که در این هفته برگزار می‌شود مهمترین آنها برگزاری حداقل یک جشن در تمامی مساجد خراسان‌رضوی است.

وی عنوان کرد:‌ حدود 410 همایش و بیش از 2 هزار جشن ویژه ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در این هفته برگزار می‌شود.

خدیوی بیان کرد: بیش از 620 کارگاه آموزشی در موضوعات مختلف خانواده، سیره حضرت فاطمه‌زهرا(س) و عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی، با اشاره به اینکه حدود 612 نمایشگاه در زمینه‌ توانمندسازی بانوان در این هفته برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود یک‌هزار و 200 مراسم تقدیر و تجلیل از بانوان برتر خراسان‌رضوی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول