اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سمیرم خبر داد

در 81 منطقه شهرستان سمیرم شورای شهر تشکیل می‌شود

معاون فرماندار سمیرم گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا در 4شهر و 77 روستای سمیرم برگزار می‌شود.

در 81 منطقه شهرستان سمیرم شورای شهر تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، محمد رضا عسگریان در اولین نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی سمیرم به تشریح روند ثبت نام داوطلبین شوراهای شهر و روستا پرداخت و اظهار کرد: در چهار شهر و 77روستای سمیرم انتخابات شوراها برگزار می‌شود و به صورت احتمالی چند روستای دیگر بخش وردشت به آمار روستاها اضافه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اضافه شدن دو بخش مجزای دنا کوه و وردشت به شهرستان، انتخابات امسال نسبت به سال 90 متفاوت است و فرایند انتخابات بخش وردشت که در گذشته در فرمانداری انجام می‌شد امسال در وردشت و بخش دنا کوه در روستای بیده انجام می‌شود.

معاون فرماندار سمیرم پایان مهلت ثبت نام داوطلبین شوراهای شهر و روستا را یکشنبه اول اردیبهشت اعلام کرد و گفت: داوطلبان عضویت در شوراها، در روستاهای بالای 200 خانوار باید مدرک دیپلم و در روستاهای زیر 200 خانوار سواد خواندن و نوشتن داشته باشند.

وی ادامه داد: در روستاهای تا 1500 نفر، شورای سه نفره و روستاهای بالای 1500نفر جمعیت، شورای پنج نفره انتخاب می‌شود.

عسگریان با اعلام اینکه مدرک تحصیلی داوطلبان شهرهای تا 20هزار نفر باید حداقل فوق دیپلم و شهرهای بیشتر از 20هزار نفر لیسانس باشد، تصریح کرد: تعداد اعضای شورای شهرها با جمعیت تا20 هزار نفر 5 نفر و بالای 20هزار نفر 7نفر انتخاب می‌شوند.

*فعالیت 13 دفتر ICT پیشخوان دولت برای ثبت نام داوطلبان شوراها

معاون فرماندار سمیرم در ادامه اظهار کرد: 13دفتر ICTو پیش خوان دولت در سطح شهرستان سمیرم مشغول به ثبت نام داوطلبین شوراها هستند که 2دفتر پیشخوان دولت در سمیرم فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان پس از ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت، برای تکمیل ثبت نام باید به فرمانداری و بخشداری‌ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در تمامی بخشداری‌های مستقل شهرستان سمیرم، سیستم جامع انتخاباتی نصب است و مراحل ثبت نام در حال اجرا است.

*تشکیل کمیته های انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاها

عسگریان همچنین از تشکیل 6کمیته به منظور برپائی باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خبر داد و گفت: کمیته‌های فناوری و اطلاعات، پشتیبانی و خدمات رسانی، حمل و نقل، انتظامی امنیتی، سیاسی و کمیته اطلاع رسانی و رسانه کمیته‌های ستاد انتخاباتی شهرستان سمیرم هستند.

وی همچنین به نقش ارزنده رسانه‌ها در برگزاری انتخابات باشکوه و هدایت افکار عمومی اشاره کرد و افزود: بدون تردید نقش خبرنگاران در انتخابات تأثیرگذار و سازنده است و خبرنگاران باید در جهت افزایش آگاهی مردم و تبیین قوانین انتخابات تلاش کنند.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول