اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان و بلوچستان

85 درصد انتخابات را فرهنگیان مدیریت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 85 درصد انتخابات سیستان و بلوچستان را در ارتباط با نیروی انسانی و امکانات، فرهنگیان مدیریت می‌کنند.

85 درصد انتخابات را فرهنگیان مدیریت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلامرضا محمدقاسمی صبح امروز در نخستین اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان در خانه معلم زاهدان اظهار داشت: آموزش و پرورش هم در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» برنامه‌های خود را تدوین کرده است.

وی افزود: حماسه سیاسی یعنی باید تمام هوشیاری خود را حفظ کرده و اجازه ندهیم در هیچ کجای کشور، اتفاقی بیفتد که باعث شادمانی دشمنان نظام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش نیز مهندسی نیروی انسانی یکی از اقداماتی است که در این راستا در دستور کار داریم.

محمدقاسمی عنوان کرد: بحث نقل و انتقالات یکی از مهم‌ترین مباحث نیروی انسانی است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های سال‌جاری در حوزه آموزش و پرورش گفت: بحث درس ملی یکی از زیرشاخه‌های سند تحول بنیادین است.

*تمام کتب سوم دبیرستان امسال تغییر می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان داشت: درس ملی یک موضوع مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که با عوض شدن وزرا از هم نمی‌پاشد.

محمدقاسمی گفت: در راستای «اجرایی شدن بحث درس ملی» تمام کتب سوم دبیرستان امسال تغییر می‌کند.

وی افزود: در همین راستا در اول متوسطه تعداد چهار کتاب در زمینه مفاهیم و عنوان تغییر می‌کنند که از جمله آنها کتاب «حرفه و فن» است که به عنوان «کار و فناوری» تغییر می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نظام رتبه‌بندی و نظام پذیرش معلمان از دیگر بحث‌های مهم کلیدی است که در شورای آموزش و پرورش مصوب شده که امسال اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اقدامات اولیه این مبحث نزدیک به 9 ماه است که آغاز شده و مبنای کار آن مسائل پژوهشی است که در این استان آمادگی کامل را برای اجرایی کردن آن داریم.

محمدقاسمی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم در سیستان و بلوچستان افزود: اعتبار گرامیداشت برنامه‌های هفته معلم از سوی وزارت خانه اختصاص یافته و به شهرستان‌ها نیز حواله شده است.

این مسئول بر هرچه بهتر برگزار کردن برنامه‌های هفته معلم تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌ها در شأن و منزلت معلمان و فرهنگیان برگزار شود.

وی دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، تقدیر از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، ارائه عملکرد در نماز جمعه و تقدیر از معلمان نمونه در سه سطح مدرسه، شهرستان و منطقه و استان را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته معلم در استان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در پایان از آزمون تیزهوشان در 19 و 20 اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و اذعان داشت: باید رؤسای آموزش و پرورش بر نحوه برگزاری آزمون در شهرستان‌ها نظارت کامل داشته باشند.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول