اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی:

افزایش میزان مصرف موادمخدر صنعتی نگران کننده است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی گفت: علت گرفتاری جوانان در دام موادمخدر صنعتی ، بی‌اطلاعی از آثار سوء مصرف این مواد می‌باشد.

افزایش میزان مصرف موادمخدر صنعتی نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان‌شرقی، حمیدعلی باغبان اظهار کرد: متاسفانه شاهد افزایش میل به مصرف موادمخدر جدید صنعتی در بین جوانان هستیم و این بسیار نگران کننده است و متاسفانه خانواده‌ها اغلب از چنین اتفاقی بی‌خبر می‌مانند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر این استان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد اکثرا علت گرفتار شدن جوانان در دام موادمخدر صنعتی بی‌اطلاعی از آثار سوء این مواد، گرفتاری در دام افراد ناباب، مصرف اولیه تفننی است.

وی افزود: تغییر الگوی مصرف در بین معتادان اتفاق افتاده و لازم است خانواده‌ها با هوشیاری کامل اعمال و رفتار جوانان خود و مراودات آنها را رصد کنند و در صورت بروز رفتارهای نابهنجار به دنبال علت باشند.

باغبان در ادامه گفت: شایع‌ترین نوع مصرف موادمخدر در بین جوانان از نوع کریستال، شیشه و کراک است و متاسفانه صدمات و خطرات ناشی از مصرف آن به مراتب از موادمخدر سنتی بیشتر است و ادامه مصرف این مواد باعث بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و جبران‌ناپذیر در جامعه می‌شود.

وی تاکید کرد: این میزان تغییر در مصرف اتفاقی نبوده بلکه توطئه جدید دشمنان برای اغفال جوانان ما بوده و لازم است خانواده‌ها در مقابل این بلای خانمان سوز کاملا هوشیار بوده و مراودات جوانان خود با افراد مشکوک را کنترل کنند، رفتارهای غیر طبیعی آنان را آسیب شناسی کنند و از حضور آنها در مراسمات و مهمانی‌های مشکوک جلوگیری کنند و غیبت‌های غیر موجه آنان از جمع خانوادگی را پیگیر شوند.

باغبان گفت: سامانه‌های 110 و 127 نیروی انتظامی در راستای سیاست‌های نیروی انتظامی در برقراری ارتباط با مردم برای پیشگیری از آسیب‌پذیری اجتماعی آماده پاسخگویی به نیازهای مردم است و امت شهیدپرور می‌توانند به صورت شبانه‌روزی مشکلات خود را با این سامانه‌ها در میان بگذارند.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول