اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سفر به خلخال انجام شد

بازدید خبرنگاران از کارخانه فرآوری لبنیات در خلخال

در سفر جمعی از خبرنگاران استان اردبیل به شهرستان خلخال، این قشر از کارخانه فرآوری محصولات لبنی دامنه عجم خلخال بازدید کردند.

بازدید خبرنگاران از کارخانه فرآوری لبنیات در خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان خلخال عصر امروز در این بازدید با اشاره به تولید روزانه چهار تن دوغ و یک‌هزار و 800 تن شیر در کارخانه دامنه عجم اظهار داشت: این ظرفیت تا 30 تن قابل افزایش است که در صورت همراهی تولیدکنندگان و دامداران این کارخانه می‌تواند با ظرفیت مناسب فعالیت کند.

هوشنگ محمدی با بیان اینکه راه‌اندازی این کارخانه علاوه بر ایجاد فرصت اشتغال مناسب زمینه حمایت از تولید شیر و بسیاری از فرآورده‌های مربوط به آن را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: بسیار خوشحال هستیم که یک تولیدکننده با همت چنین مجموعه تولیدی و فرآوری شیر و دوغ را در این منطقه مهیا کرده است تا بتوانیم از این ظرفیت در ارتقای شاخص‌های مناسب تولید و رونق اقتصادی منطقه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه 51 تن تولید در شهرستان به صورت شیر خام صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: البته در فصول فعالیت بیشتر دامداران اعم از تولید شیر گوسفند و گاو این میزان تا 90 تن نیز قابل افزایش است.

محمدی اضافه کرد: در تلاش هستیم نحوه جمع‌آوری سنتی شیرها را به شیوه‌های مدرن تبدیل کنیم تا مشکلات تولیدکنندگان و دامداران برطرف شود.

فرماندار خلخال بیان کرد:‌ ما در شهرک صنعتی این شهرستان از سرمایه‌گذاران با اعطای زمین به قیمت مناسب و پرداخت تسهیلات حمایت می‌کنیم و معتقدیم خلق حماسه اقتصادی منوط به حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران است.

وی یادآور شد: یکی از عمده‌ترین اولویت‌های توسعه شهرستان توجه به تولیدکنندگان و حمایت از صنایع تبدیلی است که پیش‌بینی می‌کنیم با حضور و ورود بخش خصوصی بتوانیم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

همراهی بانک‌ها دلگرمی برای تولیدکنندگان را به ارمغان می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: ما انتظار داریم که بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات به سهولت و در اولین فرصت از سرمایه‌گذاران حمایت کنند، چراکه همسویی با بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند.

جلیل جعفری‌بنه خلخال افزود: در شهرستان خلخال امکان جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات لبنی وجود دارد، به طوری که این مجموعه‌ها می‌توانند، اشتغال مولد افراد مختلف را فراهم کنند.

وی در پایان متذکر شد: ‌تنها راه برون‌رفت ما از مشکلات فعلی اقتصادی با وجود تحریم‌ها و تهدیدها، روی آوردن به تولید ملی همراه با کیفیت بالا است.

در این بازدید خبرنگاران از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کردند و با توضیحات مسئولان در جریان فعالیت‌های مثبت و قابل توجه این کارخانه قرار گرفتند.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول