اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اطفای حریق کارخانه تولید مواد شوینده ادیب

آتش‌نشانان پس از هشت ساعت تلاش موفق به اطفای آتش سوزی کارخانه تولید مواد شوینده ادیب شدند.

اطفای حریق کارخانه تولید مواد شوینده ادیب

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آتش‌سوزی کارخانه تولید مواد شوینده با تلاش بی‌وقفه آتش‌ نشانان شهرستان‌های استان تهران با بیش از 45 دستگاه ماشین آتش‌نشانی تهران مهار شد.

آتش‌ نشانان کهریزک و باقرشهر بلافاصله پس از اطلاع از این رخداد در محل حادثه حضور یافتند.

شعله‌ور شدن حجم گسترده‌ای از مجتمع شیمیایی ادیب سبب شد با هماهنگی و پیگیری مسئولان حاضر در صحنه واحد‌های آتش‌نشانی فعال در این حادثه به پنج واحد آتش نشانی برسد.

حجم بالای مواد شیمیایی و جلوگیری از ورود آتش نشانان به کارگاه و انبار روباز کارخانه سبب شد تعداد واحدهای آتش‌نشانی حاضر در صحنه از مرز 10 واحد بگذرد.

راننده ماشین حمل کننده مواد شیمیایی که تنها مصدوم این حادثه بود با تلاش ماموران آتش‌نشانی و نیروهای امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

شعله‌های آتش مساحت 3 هکتار از کارخانه را فرا گرفت و اطفای این آتش‌سوزی بزرگ حضور بیش از 45 دستگاه ماشین آتش‌نشانی تهران را طلب کرد.

کارشناسان همواره به‌دنبال بررسی حادثه و راه‌های جلوگیری سرایت این حادثه به کارگاه، انبار روباز و مواد قابل اشتعال اطراف این حریق و کارخانه تولید مواد شوینده بودند.

رئیس ستاد بحران استان تهران، بخشدار کهریزک، رئیس ستاد بحران شهرستان ری، معاونان بخشدار کهریزک، مسئولان حراست شهرداری‌های باقرشهر، کهریزک و عوامل آتش‌نشانی استان تهران با حضور فعال در صحنه از نزدیک این حادثه را مدیریت می‌کردند.

وسعت آتش‌سوزی کارخانه تولید مواد شوینده ادیب که در جاده قم قرار دارد به بیش از 3 هکتار گسترش یافته بود و با همت مدیران و تلاش آتش ‌نشانان تا حدودی مهار شد.

همایون عباسی، بخشدار کهریزک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، مواد شیمیایی مورد حریق را حدود 500 تا 600 هزار لیتر اعلام کرد.

آتش‌ نشانان تهران، چهاردانگه، باقرشهر، کهریزک و پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، شهرستان‌های اسلامشهر، پاکدشت و بخش‌ها و شهرهای دیگری همچون حسن‌آباد، ملارد، فرون‌آباد برای اطفای حریق وارد معرکه شدند.

در حالی که برخی کارشناسان گمان می‌کردند آتش‌سوزی تا پایان سوختن مواد شیمیایی که بالغ بر 500 هزار لیتر مواد شیمیایی بود ادامه یابد، با راهنمایی مدیران و مسئولان و تلاش جانانه و بی‌وقفه آتش‌ نشانان و بکارگیری حجم بالای مواد اطفای حریق این آتش‌سوزی پیش از سوختن کلیه مواد شیمیایی مهار شد.

براساس بررسی‌های صورت گرفته تا این لحظه، کارشناسان اعلام کردند که سهل‌انگاری راننده حمل‌کننده مواد شیمیایی علت اصلی این حادثه است.

آتش‌ نشانان پس از اطفای حریق برای جلوگیری از حادثه‌ای دیگر با پاشیدن آب بر روی تانکرهای حاوی مواد شیمیایی به‌دنبال سرد کردن تانکرها بودند. 

واحدهای آتش‌نشانی پس از رعایت نکات ایمنی و پایان عملیات به محل‌های خود بازگشتند.

بخشدار و معاونان بخشداری کهریزک، مدیران و مسئولان شهرداری باقرشهر و کهریزک، مسئولان آتش‌نشانی تهران و جمعی از مسئولان شهرستان ری تا پایان عملیات اطفای این حادثه فعالانه در صحنه حضور داشتند.

 

===============

گزارش از مصطفی هدایی

===============

انتهای پیام/2462/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول