اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی استان مرکزی:

شعر و کتاب ابزار مهم انتقال فرهنگ نسل‌های گذشته به آینده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه شعر و کتاب به عنوان ماندگارترین عنصر فرهنگی جامعه است، گفت: شعر و کتاب یکی از ابزارهای مهم در حفظ و انتقال فرهنگ نسل‌های گذشته به آینده است.

شعر و کتاب ابزار مهم انتقال فرهنگ نسل‌های گذشته به آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مشایخی پیش از ظهر امروز در دیدار با پیشکسوتان استان مرکزی و اعضای انجمن ادبی نور اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه شعر و کتاب از مخاطبان و علاقمندان بسیاری برخوردار است نقش مهمی در ماندگاری و انتقال فرهنگ نسل‌های گذشته به آینده ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: شعر برای رساندن پیام و منظور خاص و حفظ و نگهداری و انتقال فرهنگ در زمان‌های مختلف و حوادث گوناگون تاریخی همیشه در نزد ایرانیان دارای جایگاه بالا و والایی بوده و همیشه در زمان‌های مختلف شاهد سرودن اشعار گرانقدر توسط شاعران بوده‌ایم که همین آثار نقش مهمی در فرهنگ و ریشه مردم ایران زمین دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری در سطح استان، شاعران استان می‌توانند برنامه‌های فاخر و ارزشمند خود را در این مکان اجرا کنند و به نقد و بررسی آثار خود بپردازند.

وی خاطر نشان ساخت: شاعران و نویسندگان باید با راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری در سطح استان با فعالیت‌های پر اهمیت فرصت‌آفرینی کنند تا از یک سو مخاطبان با بزرگان علم و دانش و هنر آشنا شده و از آثار فاخر آنان استفاده برده و از سویی دیگر بزرگان علم و ادب نیز از این فرصت بهره برده تا سخنان اندیشمندانه و متفکرانه خود را بی‌واسطه با مخاطبان خویش در میان گذارند.

مشایخی فعالیت انجمن‌های شعر استان مرکزی به ویژه شهر اراک را در سال گذشته رضایت بخش اعلام کرد و افزود: برای افزایش کمی و کیفی فعالیت انجمن‌های شعر استان مرکزی در سال جاری باید برنامه‌ریزی دقیق کرد و بیش از پیش برای ارتقاء جایگاه استان تلاش کرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی در زمینه شعر و کتاب به ویژه برگزاری جلسات نقد کتاب، سخنرانی با دعوت از  صاحب‌نظران بی‌گمان یکی از ماندگار‌ترین اقدامات علمی، فرهنگی و ادبی خواهد بود که در این راستا باید برنامه‌ریزی مناسبی کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: این اداره کل برای حمایت و چاپ آثار فاخر شعرای استان مرکزی با هماهنگی وزارت ارشاد اسلامی آمادگی کامل دارد و امیدواریم مطبوعات استانی نیز برای انتشار آثار شاعران استان در هفته‌نامه‌های محلی اقدام کنند.

انتهای پیام/87002/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول