اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه هفته مشاغل

نمایشگاه متمرکز هفته مشاغل در اردبیل گشایش یافت

نمایشگاه متمرکز هفته مشاغل عصر امروز با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و در آستانه هفته مشاغل در سالن ورزشی امام خمینی اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه متمرکز هفته مشاغل در اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نمایشگاه که عصر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی گشایش یافت رشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای معرفی شده و در آن سعی شده است دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف و مهارت‌های متنوع آشنایی پیدا کردند تا آگاهانه بتوانند در انتخاب رشته خود تصمیم‌گیری کنند.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی گفت: از فردا تا هفتم اردیبهشت‌ماه هفته مشاغل نامگذاری شده است که هدف از نامگذاری این ایام، آشنا کردن دانش‌آموزان با رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای مختلف است که می‌تواند یکی از سیاست‌گذاری‌ها و اهداف اصلی آموزش و پرورش در رسیدن به نقطه ایده‌آل آموزشی و اشتغالزایی در آینده باشد.

احمد محمودزاده افزود:‌ در سایه این نمایشگاه رشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای معرفی شده و هنرآموزان رشته‌ها، اختراعات و ابتکارات خود را در این نمایشگاه به معرض دید گذاشتند.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه سیاست آموزش و پرورش هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های تحصیلی مهارتی و فنی و حرفه‌ای است، سعی شده در این نمایشگاه انواع رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به دانش‌آموزان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: کارآفرینی و اشتغال مولد از رویکردها و دستاوردهای توسعه متوازن رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش است که خود این می‌تواند بستر تحولی را فراهم آورد.

محمودزاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این استان جذب آموزش و پرورش می‌شوند، اضافه کرد: مدل اجرایی استقرار فاز دوم نظام جدید آموزشی برای سال تحصیلی جدید که شامل نقشه جغرافیایی مدرسه، تعداد کلاس و آمار دانش‌آموزان است در نواحی و مناطق استان ترسیم می‌شود.

وی بیان کرد:‌ در این مدل اجرایی نوع مدرسه، دوره تحصیلی، آمار کلاس و دانش‌آموزان و پرسنل با تعیین فاصله تا مدرسه بعدی مشخص می‌شود.

محمودزاده یادآور شد: ثبت‌نام دانش‌آموزان از اول خردادماه آغاز می‌شود و باید تلاش کنیم تمام دانش‌آموزان واجب‌التعلیم در مدارس ثبت‌نام کنند تا هیچ دانش‌آموز واجب‌التعلیم از چرخه آموزش و پرورش دور نماند.

این مسئول از پوشش یک دست دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه خبر داد و گفت:‌ به زودی پس از انجام کار کارشناسی و استفاده از اندیشه صاحب نظران، بخشنامه جامع پوشش مدارس دخترانه و پسرانه برای تمام دوره‌های تحصیلی به ویژه ابتدایی و خاص صادر می‌شود تا در زمان ثبت‌نام به اولیا ابلاغ شود.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول