اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی گرگان:

عکاسی از مشاغل سخت محسوب می‎شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی گرگان گفت: عکاسی از مشاغل سخت محسوب می‎شود و هنرمندان عکاس بدون هیچ‎گونه پشتوانه به موفقیت‎های چشم‎گیری دست پیدا کرده‎اند.

عکاسی از مشاغل سخت محسوب می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شورای اسلامی شهر گرگان صبح امروز همایش تقدیر از عکاسان گرگانی و افتخارآفرینان این عرصه را در صحن شورای اسلامی گرگان با حضور عکاسان و هنرمندان و مدیران شهری و استانی برگزار کرد.

عکاسان آثار هنری خود را بدون هیچ پشتیبانی مالی خلق می‌کنند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان در این مراسم اظهار داشت: بسیاری از فعالیت‎ها و کارهای موثر و باارزشی که در عرصه عکاسی و هنر انجام شده است کارهایی بوده که هنرمندان عکاس بدون هیچ‎گونه پشتوانه و در واقع با سرمایه شخصی و تلاش خودشان انجام داده و به موفقیت‎های چشم‎گیری دست پیدا کرده‎اند.

وی ادامه داد: نمونه این تلاش‎ها حضور شبانه این هنرمندان با سختی فراوان در سطح شهر و استان برای تصویربرداری از موضوعات مختلف است که نشان از علاقه و پشتکار این هنرمندان است.

عبدالرضا چراغعلی خاطرنشان کرد: در هزاره سوم که ارتباطات و این نوع مباحث هنری حرف اول را می‎زند این مشکلات و در بعضی مواقع بی‎مهری‎ها به فعالین این عرصه موجب شده است تا کشور و جامعه ما از کشورهای توسعه‌یافته عقب بیافتد.

حرفه عکاسی از مشاغل سخت محسوب می‎شود

چراغعلی بیان کرد: هنرمندان و عکاسان ما امروز ثابت کرده‎اند که با یک دوربین عکاسی کوچک هم می‎توان کارهای بزرگ انجام داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: جامعه عکاسان به عنوان جامعه مردمی، شورای اسلامی شهر گرگان انجمن مردم‌نهاد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاد دولتی سه ضلعی هستند که اگر در کنار هم باشند مطمئن هستم که در آینده می‎توانند کارهایی بهتر از پیش انجام دهند.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه به هر حال ناراحتی‎ها و دلخوری‎هایی در این راه وجود دارد اما می‎توان این ناراحتی‎ها را کنار گذاشت و فراموش کرد و موضوعات پیش رو را بیشتر دید.

چراغعلی گفت: به جرأت می‎توانیم امروز بگوییم رشد و توسعه شهر گرگان نیازمند تلاش و هنرنمایی عکاسان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: انشاالله بتوانیم به شکل سازماندهی شده فعالیت‎ها را در این حوزه بیشتر کنیم و شاهد اتفاقات باارزش و بهتر از گذشته در این حوزه ارزشمند باشیم.

هنرمندان عکاس بیشترین افتخار را در سطح استان و کشور برای گرگان کسب کرده‎اند

داوود عامری یکی از عکاسان در این مراسم گفت: ما رشته‎های مختلف هنری را در سطح استان و شهرستان داریم که فعال هستند اما هنری که بیشترین افتخار را در سطح استان و کشور برای گرگان داشته و به ارمغان آورده است، عکاسی است.

این هنرمندان عکاس هستند که بدون هیچ‎گونه کمکی از نهاد خاص دولتی یا خصوصی تنها با توان مالی و تلاشی که خودشان دارند و با مشکلات و کمبودهایی که در این مسیر وجود دارد این افتخارهای فراوان را برای این منطقه به ارمغان می‎آورد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر اینگونه مراسم‎ها و برنامه‎های مشابه و در واقع کمک‎هایی که مادی نیست و معنوی است و باعث ایجاد روحیه و انگیزه در این قشر می‎شود، بیشتر برگزار شود می‎تواند گوشه‎ای از مشکلات و ناراحتی‎های عکاسان را برطرف کند.

عکاسی و خبرنگاری فعالیت در عرصه «حماسه سیاسی» و مبارزه با جنگ نرم دشمن است

غلامعلی نسائی یکی از نویسندگان عرصه دفاع مقدس در استان گلستان و پدر ابوالفضل نسائی یکی از عکاسان فعال در استان با اشاره به شعار سال تاکید کرد: عکاسی و خبرنگاری از جمله فعالیت‎های مهمی است که می‎توان آن را هم در عرصه «حماسه سیاسی» و هم در عرصه مبارزه با جنگ نرم دشمن دانست.

همچنین این مراسم حواشی جالبی نیز به همراه داشت که از جمله آن می‎توان به اعتراض و گلایه عکاسان با سابقه و نامدار در استان به عدم حمایت و پشتیبانی مسئولان به‎ویژه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به عنوان متولی امر فرهنگ و هنر در شهرداری گرگان اشاره کرد که این امر موجب عکس‎العمل اعضای شورای شهر و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان شد.

همچنین توسط یکی از عکاسان در اواسط جلسه این سوال مطرح شد که شورای اسلامی شهر گرگان چرا این مراسم را در این چند سال برگزار نکرده است و حال که به انتخابات شورای اسلامی شهر نزدیک هستیم و روزهای پایان عمر این دوره از شورای اسلامی شهر گرگان است باید این مراسم برگزار شود ؟

همچنین در این مراسم از داوود عامری، احمد خطیری، معین مطلق و ابوالفضل نسائی به دلیل کسب افتخارهای متعدد در جشنواره‎های مختلف ملی و بین‎المللی عکاسی و به دلیل خلق آثار ارزشمند در رشته عکاسی تقدیر شد.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول