اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس خبر داد

برگزاری هفته معرفی مشاغل در مدارس فارس

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس از برگزاری هفته معرفی مشاغل در مدارس این استان در اول اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

برگزاری هفته معرفی مشاغل در مدارس فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، کامران حکمت اظهار داشت: این هفته با هدف هدایت صحیح دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف تحصیلی و آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار متناسب با استعداد و علاقه آنان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به امکانات و نیازهای جامعه، در سطح ملی و بین‌المللی ضروری است که دانش‌آموزان برای طرح‌ریزی مناسب شغلی با مشاغل موجود آشنا شده و بتوانند تصمیم‌گیری مناسبی در مورد انتخاب رشته تحصیلی، حرفه و شغل مناسب خود داشته باشند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس همچنین بر لزوم مشاوره شغلی دانش‌آموزان در کنار سایر مشاوره‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به اهمیت و ضرورت کار و پیشه در زندگی فردی اجتماعی شهروندان، آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی مرتبط، تقویت روحیه پرسش‌گری، تحقیق و مسئولیت‌پذیری نوجوانان مشاوره شغلی در دوره‌های تحصیلی ضرورت دارد.

حکمت به نقش مهم مشاوران مدارس اشاره و اضافه کرد: کمک به دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌های تحصیلی، متناسب با استعداد، رغبت و نیازها و امکانات جامعه و تقویت و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خود‌اشتغالی دانش‌آموزان از وظایف مهم این مشاوران است.

وی با اشاره به اینکه کمک به توزیع متوازن دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌های تحصیلی متناسب با استعداد، رغبت، نیازها و امکانات جامعه از دیگر وظایف مشاوران در هفته معرفی مشاغل است، افزود: در این هفته سعی می‌شود بانک اطلاعات شغلی مناطق آموزش و پرورش و سطح این استان با جمع‌آوری اطلاعات مشاغل موجود در مناطق مختلف تقویت شده و توسعه یابد.

این مسئول عنوان کرد: در این هفته فرهنگ‌نامه جامع مشاغل منطقه‌ای، استانی و کشوری برای استفاده مشاوران به منظور هدایت تحصیلی-شغلی دانش‌آموزان برای آنها ارسال می‌شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس همچنین اذعان داشت: در این هفته با دعوت از کارآفرینان برجسته و موفق در منطقه و ارائه تجارب آنها به دانش‌آموزان بر اهمیت مهارت‌آموزی، خوداشتغالی و کارآفرینی تاکید می‌شود.

حکمت متذکر شد: در همین هفته با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل بومی و منطقه‌ای به منظور برانگیزاندن احساس مسئولیت و تعهد نسبت به تأمین نیازهای جامعه اسلامی ایرانی، نمایشگاه‌هایی در سطح این استان ایجاد شده و دانش‌آموزان به بازدید آن ترغیب می‌شوند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول