اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه منوجان تاکید کرد

پرهیز از فامیل‌گرایی‌ در انتخابات شورای شهر

امام جمعه منوجان گفت: باید در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از فامیل‌گرایی‌ و گروه‌گرایی پرهیز شود.

پرهیز از فامیل‌گرایی‌ در انتخابات شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حجت‌الاسلام امین رضوانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: انسان به هر میزان عمل صالح انجام دهد در انجام اعمال خود می‌یابد که خداوند انسان را به کارهای خیر و اعمال نیک تشویق می‌کند و هر بدی که ما در این دنیا ببینیم نتیجه اعمال خود ما انسان‌ها است.

وی افزود: اگر انسا‌ن‌ها در مسیر هدایت قرار بگیرند و ایمان و تقوا داشته باشند خداوند برکات و نعمت‌های خودش را از زمین و آسمان برای آن‌ها نازل می‌کند و کار خوب انجام دادن و تقوا داشتن بهترین مسیر است و انسان عاقل کسی است که از مکافات عمل غافل نشود.

رضوانی با بیان اینکه کارهای خوب ما هم دارای آفات است و اگر نحوه نگهداری از سرمایه‌های مادی و معنوی را نداشته باشیم بر باد می‌روند، خاطر نشان کرد: تکالیف الهی مشقت دارد، باید با هوای نفس مبارزه و اعمال صالح و خوب را نگهداری کنیم که عوامل زیادی بر حفظ اعمال انسان تاثیر دارد و باید خوب آن‌ها را بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه مصداق‌هایی برای آفات اعمال انسان وجود دارد، تصریح کرد: بر مردم و بر خدا منت نگذاریم که موجب باطل شدن اعمال نیک انسان می‌شود و منت گذاشتن هم سرزنش شده است و دیگر اینکه انسان نباید ریا کاری کند، اگر عمل خوبی انجام بدهد که در آن ریا کاری نباشد، ارزش دارد و همچنین انسان نسبت به انسان دیگر حسد بورزد.

رضوانی با بیان اینکه دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) است، گفت: اگر کودتاهای نافرجام، ترورها و... را که استکبار جهانی به وجود ‌آورد و همچنین مسائل دوران هشت سال دفاع مقدس را بررسی کنیم رشادت و فداکاری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با آن‌ها بی‌نظیر بوده است.

وی بیان داشت: در سازندگی، خودکفایی نظامی و جریان‌های سیاسی و اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران و بحث فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، کارنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار درخشان است و ماهیت سپاه برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: کسی که در خود توان خدمت می‌بیند وارد صحنه انتخابات شود کسی باید وارد این صحنه شود که برای مردم وقت بگذارد و دلسوز شهر و روستای خود باشد و نسبت به مشکلات شهر و روستا بی‌تفاوت نباشد و توانمندی داشته باشد.

رضوانی با بیان اینکه باید از فامیل‌گرایی‌، محله‌گرایی و گروه‌گرایی پرهیز شود، گفت: باید در کاندیدای مورد نظر ما نمونه بارز صداقت، درستی، پاکی، تعهد و تخصص، از خودگذشتگی، مردم‌داری وجود داشته باشد و البته باید تلاش کرد از اختلافات محلی بپرهیزیم‌، شایسته سالاری کنیم و انسان‌های خوب و شایسته را برگزیده و انتخاب کنیم. 

انتهای پیام/80006/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول