اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان:

رسانه‌ها می‌توانند به ارتقای مطالعه در کشور کمک کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها می‌توانند با ارائه مطالب متنوع و مناسب نقش انکارناپذیری را در ارتقای مطالعه کشور داشته باشند.

رسانه‌ها می‌توانند به ارتقای مطالعه در کشور کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام عباس دانشی در بازدید از آزمون نخستین کارگاه آموزشی خبرنگاری روزنامه خراسان در فرهنگسرای جوان زاهدان اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان متوسط میانگین مطالعه از متوسط مطالعه کشور در سطح پایین‌تری قرار دارد و این مهم عزم جدی متولیان فرهنگی را می‌طلبد.

وی افزود: تفاوت‌های قومی، مذهبی، زبانی، عشیره‌ای بودن بافت استان و دوری از مرکز از جمله مسائل کلیدی است که موجب شده میانگین مطالعه در این منطقه نسبت به کشور در شرایط نامطلوب‌تری قرار گیرد.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان ادامه داد: مدیریت عالی فرهنگی استان طی سال‌های اخیر پا به پای آموزش عالی در زمینه تحصیلات تکمیلی، حرکت‌های جدی که در گذشته زیاد مورد توجه نبوده را آغاز کرده است.

دانشی اضافه کرد: در دهه‌های گذشته به ویژه در خصوص بانوان استان، توقف تحصیل در مقاطع ابتدایی و راهنمایی دیده می‌شد که این امر در سال‌های اخیر و رشد فکری خانواده‌های استان به تحصیلات تکمیلی رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و سرعت ارتباطات در جهان احتمال کمرنگ شدن نقش رسانه‌ها دور از انتظار نیست، اما در اوج توسعه ارتباطات شاهد آن هستیم که هنوز رسانه‌های مکتوب طرفداران و جایگاه خاص خود را دارند.

جایی که رسانه و نشریه نباشد صدای مردم شنیده نمی‌شود

مدرس نخستین دوره آموزشی اصول خبرنویسی روزنامه خراسان در زاهدان هم بیان داشت: استان‌ها و شهرهایی که رسانه و نشریه مکتوب ندارند صدای مردم در آنجا به خوبی شنیده نمی‌شود.

سید یحیی عظیمی گفت: رسانه‌ها و روزنامه‌ها، زبان مردم هستند و روزنامه‌نگاران قرارداد نانوشته‌ای با مردم دارند که ملزم به رعایت و اجرای آن هستند.

وی افزود: امروز در کنار رکن چهارم دموکراسی یعنی رسانه‌ها و مطبوعات، رکن پنجمی هم در حال اضافه شدن است و آن موبایل به دستان حاضر در جامعه هستند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است و به‌رغم اینکه چهره استان منفی معرفی شده، اما قابلیت‌هایی دارد که در صورت پردازش می‌توانند نگاه عمومی را نسبت به خود تغییر دهد.

عظیمی متذکر شد: استعدادهای فراوان میراث فرهنگی، آداب و رسوم، صنایع دستی، اکوتوریسم و مرز از جمله قابلیت‌های بکری است که استان می‌تواند به آنها تکیه کرده و خود را به کشور و جهان بشناساند.

کارگاه آموزش خبر نویسی به همت سرپرستی روزنامه خراسان در سیستان و بلوچستان و اداره کل ارشاد به مدت چهار روز فشرده در محل فرهنگسرای جوان زاهدان برگزار شد که بالغ بر 60 نفر در این دوره آموزشی شرکت و از آن بهره بردند.

انتهای پیام/75001/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول