اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در قم مطرح کرد

بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌ای‌ترین پدیده قرن / هیجاناتی که پایان ندارد

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌ای‌ترین پدیده قرن است گفت: این پدیده، صنعتی سیاسی ـ اقتصادی با مخاطبان جهانی است که باید سرمایه‌گذاری مطلوبی روی آن انجام شود.

بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌ای‌ترین پدیده قرن / هیجاناتی که پایان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهروز مینایی امروز در گردهمایی آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای غربی که از سوی مرکز رشد دانشگاه قم برگزار شد اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای یک منشور پنج وجهی است که نقطه تلاقی آموزش، سرگرمی، هنر، صنعت و رسانه است.

وی افزود: ماهیت بازی‌های رایانه‌ای در وهله اول تفریح و سرگرمی است که اگر این ذات را از آنها بگیریم دیگر نمی‌شود نام بازی را روی آن بگذاریم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: هر بازی رایانه‌ای خارج از بحث بازی، دارای لایه‌هایی از مفاهیم خاص است که این مفاهیم و محتوا مورد نظر سازنده این بازی بوده است.

مینایی با اشاره به برخی بازی‌های ساده و قدیمی غربی بیان کرد: در این بازی‌ها که همه گمان می‌کنند فقط یک بازی و سرگرمی است به طور قطع و یقین یک آموزش خاص در یکی از ژانرهای آن قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای غربی از کمترین فرصت‌ها برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کنند تصریح کرد: این بازی‌ها با هدف‌هایی خاص ساخته و تولید می‌شود به گونه‌ای که سازندگان آن سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای انتقال مفاهیم مورد نظر خود از راه این بازی‌ها انجام می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: با در نظر گرفتن علایق و سلایق گوناگون و هیجان، بازی‌های رایانه‌ای غربی طراحی و تولید می‌شود به گونه‌ای که برخی اوقات مخاطبان بازی‌ها بیشتر از ده‌ها بار یک بازی را انجام داده و به پایان می‌رسانند ولی به دلیل صحنه‌های متغیری که دارد مخاطب را به هیجان آورده و برای بازی دوباره تشویق و ترغیب می‌کند.

وی با تاکید بر هنری بودن بازی‌های رایانه‌ای گفت: سازندگان این بازی‌ها با هنرمندی ویژه‌ای مفاهیم مورد نظر خود را به مخاطبان انتقال می‌دهند.

مینایی بازی‌های رایانه‌ای را هنر هشتم دانست و بیان کرد: بعد از ورود سینما به جامعه و در برگرفتن تمام هنرهای تجسمی، سمعی و بصری بازی‌های رایانه‌ای عنوان هنر هشتم را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به تبیین تفاوت‌های هنر هشتم و هنر هفتم پرداخت و اظهار کرد: در هنر هفتم کارگردان بازی، شخص حقیقی است ولی در هنر هشتم کارگردانی با خود بازی رایانه‌ای است و مخاطب را به هر سمتی که دوست دارد همراه می‌کند.

وی ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای ممکن است فقط چهار مرحله داشته باشند و در مرحله چهارم بازی به پایان برسد ولی در این چهار مرحله میلیون‌ها حالت متغیر وجود دارد که مخاطب را با خود درگیر می‌کند.

مینایی بازی‌های رایانه‌ای را رسانه‌ای‌ترین پدیده قرن دانست و عنوان کرد: انتقال مفاهیم و اطلاع‌رسانی ورود بازی جدید به بازار با سرعت بسیار بالا و غیر قابل وصف انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بازی‌های رایانه‌ای سیاسی‌ترین و اقتصادی‌ترین صنعتی است که می‌شود در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی باز‌ی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اینکه ایران اسلامی از نظر تولید نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای گام‌های نوینی برداشته است خاطرنشان کرد: تولید بازی‌های رایانه‌ای نه تنها مفاهیم سیاسی، دینی و... را همراه با مخاطب‌شناسی گسترش می‌دهد بلکه با توزیع آن در جامعه حرکت اقتصادی مطلوب نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/78005/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول