اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسن روحانی در شهرکرد

نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل صحیح با دنیا محور برنامه‌های من است

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نجات اقتصاد، احیای اخلاق در کشور و تعامل سازنده و صحیح با دنیا را سه محور مهم برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: با این سه محور می‎توان برنامه‌های کشور را به خوبی پیش برد.

نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل صحیح با دنیا محور برنامه‌های من است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم شهرکرد اظهار کرد: افتخار این را دارم که پس از اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات سفرهای استانی خود را با این استان که به بام ایران مشهور است شروع کرده‌ام.

وی افزود: این استان نه تنها به بام ایران معروف است بلکه به عنوان منشا حیات کشور است و بسیاری از استان‌های کشور از آب این استان حیات می‌گیرند.

روحانی با اشاره به دلاورمردی‌های رزمندگان تیپ 44 قمربنی‎هاشم(ع) این استان، گفت: این جا سرزمین غیور مردانی است که در سال‌های دفاع مقدس در قالب تیپ 44 قمربنی‎هاشم(ع) از کیان کشور دفاع و حماسه‌های بسیاری خلق کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ارتش در کنار سایر تشکیلات، همواره از مرز‌های کشور دفاع کرده و برای مردم امنیت و آرامش به همراه داشته است.

روحانی در ادامه توسعه صنعت توریسم را یکی از مهمترین راهکارهای رشد و توسعه کشور برشمرد و افزود: توریسم یک عامل مهم برای رشد اقتصادی است و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا و متعدد استان‌هایی نظیر این استان می‎تواند نقش بسیار مهمی در این راستا ایفا کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت توریسم یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به این موضوع در کشور بنا به دلایل متعددی توجه نشده و ضروری است تا به نحو ویژه‌ای به آن پرداخته شود.

روحانی، ایجاد اشتغال پایدار را یکی از مهمترین برنامه‌های خود برشمرد و گفت: مردم کشور نیاز به اشتغال پایدار دارند برهمین اساس تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته تا بیکاری و معضلاتی که به دنبال آن به وجود می‏آید را برطرف کنم.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این استان از نیروهای توانمند، مستعد و تحصیلکرده‌ای برخوردار است که متاسفانه با بیکاری روبرو هستند و در این سفر یک روزه در سخنان و مطالبات مردم استان این موضوع به وضوح دیده می‌شد.

روحانی، توسعه راه‌آهن را دومین برنامه خود عنوان کرد و افزود:  از مجلس اول دنبال این موضوع بودم و همواره با سازمان برنامه و بودجه آن زمان تعاملات و پیگیری‌های لازم را داشتم.

وی، راه‌آهن را یکی از مهمترین زیرساخت‌های رشد تولید دانست و اظهار کرد: بدون راه‌آهن رشد تولید سخت‌تر و گران‌تر می‌شود و این می‌تواند برای اقتصاد کشور هزینه‌های بسیاری در پی داشته باشد.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بهره‌گیری از نیروهای بومی را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و تصریح کرد: در برنامه دولتم در تمام استان‌ها اولویت را به نیروهای بومی خواهم داد چراکه از یک سو دلسوزی نیروی بومی از یک غریبه بیشتر نباشد کمتر نیست و از سوی دیگر اطمینان مردم به نیروهای بومی بیشتر است.

روحانی تاکید کرد: برهمین اساس از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم تا مردم از رشد و توسعه استان خود اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظام اداری کشور نیاز به اصلاحات دارد، اذعان داشت: ما با تمرکزگرایی مبارزه می‌کنیم و طرفدار تمرکززدایی هستیم و در این راستا به استان‌ها اختیارات لازم را می‎دهیم.

روحانی تصریح کرد: برهمین اساس تمرکززدایی از دیگر برنامه‌های مهمی است که دنبال می‌کنیم و معتقد هستیم تهران را باید آزاد کرد تا کشور آباد شود.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه داشتن سعه صدر یکی از مهمترین لوازم رشد و توسعه کشور است، گفت: اگر بخواهیم رشد و توسعه کشور را سرعت دهیم باید همه افراد سعه صدر را در خود ایجاد کنند.

روحانی افزود: هر کس لایق کار است باید به او احترام گذاشت و قبل از انتخابات بحث حزب و جناح اشکالی ندارد اما بعد از انتخابات باید جناح و حزب فراموش شود و هر کس که شایسته و لایق است به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده، رئیس جمهور تک تک افراد کشور است، افزود: کسی که رئیس جمهور می‌شود باید از همه افراد استفاده کند و خود را از تک تک افراد بداند و تنها به رفقا و دوستان خود میدان ندهد.

روحانی با بیان اینکه 24 خرداد را به حماسه سیاسی تبدیل می‌کنیم، اظهار کرد: همه مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای رئیس‌جمهوری را انتخاب کنند که هم رفتارش و هم برنامه‌هایش حسنه باشد.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نجات اقتصاد، احیای اخلاق در کشور و تعامل سازنده و صحیح با دنیا را سه محور مهم برنامه‌های خود اعلام کرد و افزود: با این سه محور می‎توان برنامه‌های کشور را به خوبی پیش برد.

روحانی با بیان اینکه در برابر فشار دنیا تسلیم نمی‌شویم، خاطرنشان کرد: در حالی که با دنیا تعامل سازنده و صحیحی در پیش خواهیم گرفت اما در برابر فشارهای آن‌ها تسلیم نمی‎شویم.

وی، اعتدال و میانه‌روی را سرلوحه برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: از هرگونه افراطی‌گری پرهیز خواهیم کرد چراکه ماجراجویی، دعوا و سخن درشت گفتن به درد کشور نمی‎خورد.

روحانی با بیان اینکه تعامل با دنیا سخت و پیچیده است، اذعان داشت: این در حالی است که از راه تعامل سازنده می‎توان روابط خوبی با کشورهای جهان برقرار کرد تا در پرتو آن گشایشی برای اقتصاد و امور کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام/68004/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول