اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد

‌پرهیز اعضای ستاد انتخابات از جانبداری و ورود به دسته‌ها‌ی سیاسی

استاندار خراسان شمالی ‌پرهیز اعضای ستاد انتخابات از جانب‌داری و ورود به دسته‌های سیاسی را ضروری خواند.

‌پرهیز اعضای ستاد انتخابات از جانبداری و ورود به دسته‌ها‌ی سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی برای حضور گسترده مردم در انتخابات باید نصب العین قرار بگیرد.

وی فرمایشات رهبری را راه ترسیم شده برای عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب همواره با منویات خود راه و افق روشن را برای مردم و مسئولان ترسیم کرده از این رو باید به گونه‌ای رفتار کنیم که شرمنده رهبری و شهدا نباشیم.

احمدی‌بیغش خلق حماسه سیاسی را نیازمند حضور گسترده مردم در انتخابات را برای حماسه بزرگ برشمرد و گفت: مردم ما قرار است که حماسه سیاسی خلق کنند چون حماسه اقتصادی از دل حماسه سیاسی بیرون می‌آید.

وی اظهار کرد: اگر میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رای کمتر باشد، حماسه اقتصادی شکل نمی‌گیرد از این رو مردم بی تردید در 24 خرداد حماسه بزرگی را رقم خواهند زد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه در بسیاری از نظام‌های دنیا مردم حضور کم‌رنگی را در انتخابات دارند، افزود: جمهوری اسلامی در انتخابات دوره‌های قبل حضور حداکثری مردم در انتخابات را داشته و اینک ما توقعی را برای دنیا ایجاد کرده‌ایم که انتظار دارند تا حداقل 75 درصد از واجدان شرایط در پای صندوق‌ها حاضر شوند.

وی تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات پیش رو در واقع رای دادن به نظام اسلامی است، لذا باید تلاش کنیم تا توقعی که از نظام اسلامی به وجود آمده در این انتخابات نیز محقق شود.

احمدی‌بیغش با بیان اینکه باید تلاش شده تا زمینه‌های لازم برای خلق حماسه مردمی فراهم شود، گفت: یکی از مهم‌ترین این شرایط این بوده که به گونه‌ای رفتار کنیم که برخلاف میل مردم نباشد.

وی قانون اساسی را برگرفته از خون شهیدان والامقام برشمرد و افزود: صرفاً باید در چارچوب قانون حرکت کرده تا انتخاباتی پرشور رقم بخورد.

* برخورد با افرادی که خلاف قانون انتخابات عمل کنند

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مسئولان انتخابات باید در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنند، گفت: اگر متوجه شویم مسئولی خلاف قانون اقدام کرده است، در چارچوب ضوابط با آن برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: برای من هیچ فردی فرق نمی‌کند و همه مکلف به رعایت قانون بوده و نباید از آن عدول کنند.

احمدی‌بیغش با اشاره به رهنمود رهبر انقلاب در زمینه انتخابات گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند من یک رای دارم و تا زمان انداختن رای هیچ کس متوجه رای من نخواهد شد لذا باید این را رعایت کنیم تا از خط رهبری که ترسیم شده منحرف نشده و به عاقبت خواص 1400 سال قبل مواجه نشویم.

* کاندیداهای ریاست جمهوری نباید زحمات گذشتگان را به باد انتقاد بگیرند

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک خطای قانونی در کشور صورت گرفته که افرادی تحت عنوان کاندیداها اقدام به سخنرانی‌ها در مناطق مختلف می‌کنند، گفت: نباید کاندیداهای ریاست جمهوری پیش رو زحمات گذشتگان را به باد انتقاد بگیرند.

احمدی‌بیغش با اشاره به اینکه اینها یک بدعت بوده که با منویات رهبری مغایرت دارد،‌ صرفاً باید خود و سوابقمان را به مردم ارائه داده تا آن‌ها تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه به باد افترا و انتقاد گرفتن دولت شایسته نیست، تصریح کرد: بی تردید اگر این افراد رای مردم را جلب کنند در آینده خود نیز گرفتار این‌گونه نقدها شده که با آموزه‌های دینی مغایرت دارد.

*ستاد انتخابات با فرمانداران تعامل جدی کند

استاندار خراسان شمالی همچنین بر تعامل و تفاهم هرچه بیشتر ستاد انتخابات استان با فرمانداران تاکید کرد.

وی اظهار کرد:با توجه به نقش فرمانداران در برگزاری انتخابات، این تعامل باید هرچه بیشتر و پررنگ‌تر شود.

احمدی‌بیغش همچنین به اعضای ستاد انتخابات استان خراسان شمالی توصیه کرد تا همواره در دسترس و همواره پاسخگو باشند.

*پرهیز ستاد انتخابات از جانب‌داری و ورود به دستجات سیاسی

استاندار خراسان شمالی همچنین پرهیز اعضای ستاد انتخابات از جانب‌داری و ورود به دسته جات سیاسی را ضروری خواند.

وی اظهار کرد: شماها باید از جانب‌داری به سمت کاندیدای خاص خودداری کرده تا شائبه پیش نیاید.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: همچنین اعضای ستاد انتخابات از ورود به دستجات سیاسی پرهیز و صرفاً وظیفه و رسالت خود را در این راستا درست انجام دهند تا حماسه بزرگی رقم بخورد.

وی گفت: ستاد انتخابات باید زمینه اجرای درست قانون را فراهم تا حضور پرشور مردم را در انتخابات پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/63002/‌ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول