اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت مطرح کرد

لزوم حضور در انتخابات بر مبنای شایسته‌سالاری و به دور از نگاه طایفه‌ای

امام جمعه دهدشت گفت: حضور ما در انتخابات باید بر مبنای شایسته‌سالاری باشد و به دور از نگاه طایفه‌ای باشد.

لزوم حضور در انتخابات بر مبنای شایسته‌سالاری و به دور از نگاه طایفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: مردم مؤمن و متدین دهدشت در تشییع پیکرهای شهدای گمنام حماسه تاریخی خلق کردند.

امام جمعه دهدشت با انتقاد از سیمای استان در پوشش‌دهی نامناسب این حضور خاطرنشان کرد: در سالروز شهادت بانوی دو عالم و همزمان با تشییع شهدای گرانقدر گمنام، شهر دهدشت سراسر شور بود و اقشار مختلف مردم با حضور حماسی خود در این مراسم به فرهنگ ایثار و شهادت ارج نهاده و بار دیگر با آرمان‌های مقدس شهدا و نظام اسلامی تجدید بیعت کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در بخش دیگری از سخنان خود، انتخابات را مظهر حضور مردم و قدرت نظام خواند و تصریح کرد: از بدو انقلاب تاکنون انتخابات در همه مقطع‌ها برگزار شده و این به خاطر انقلابی بودن انقلاب است.

حسینی، انتخابات را نشانه مردم‌سالاری دینی دانست و ابراز داشت: امروزه تنها راه مدیریت جامعه انتخابات است و قدرت عظیمی برای نظام و انقلاب محسوب می‌شود و با وجود تلاش فتنه‌گران در به چالش کشیدن آن، همواره خوب مدیریت می‌شود.

وی، مدیریت درست برای به صحنه‌ آوردن مردم از طریق تبلیغات و مراحل قانونی را ضروری خواند و گفت: البته‌ آسیب‌هایی هم ممکن است، مانع حضور مردم شود که این را باید مدنظر داشته باشیم.

امام جمعه دهدشت، استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات کاندیدا و ایجاد اختلاف قومی، طایفه‌ای را آسیب‌های انتخابات شهرستان برشمرد و اذعان داشت: باید بر مبنای شایسته‌سالاری و به دور از نگاه طایفه‌ای در انتخابات حضور یابیم.

حسینی خاطرنشان کرد: افشاگری و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام  و سیاه‌نمایی مانع از حضور مردم می‌شود و برخی با ایجاد شک و تردید در صحت انتخابات و تخریب کاندیدا موجب ناآرامی در فضای جامعه می‌شوند.

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که حضور مردم باید پرشور و عقلانی باشد، عدم عقلانیت در حضور را زمینه‌ساز بروز آسیب‌ها دانست و تأکید کرد: جامعه ما نیازمند حضور قانونی، عقلانی و منطقی بدون رفتارهای خارج از عقلانیت است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت پرشور و گسترده و تأمین امنیت انتخابات تصریح کرد: غرب برای به چالش کشیدن آرامش و امنیت جامعه ما برنامه‌ریزی دارد و با زیرسئوال بردن مردمی بودن و نفی ولایت فقیه و مطرح کردن انتخابات آزاد، فضای جامعه را ملتهب می‌کند.

حسینی در ادامه برخورد قانونی و جدی با متخلفان انتخابات را وظیفه مسئولان دانست و گفت: اگر مواردی رؤیت شود، کاندیدا با طرفدارانشان فضا را ناآرام  می‌کنند و باید با آن‌ها برخورد شود.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول