اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد:

اجرای پروژه پارکینگ آسمان خیانتی بزرگ به حقوق زائران و مجاوران مشهد است

رئیس کمیسیون فنی و عمران شهری شورای اسلامی شهر مشهد از بررسی پروژه مشارکتی پارکینگ طبقاتی آسمان توسط مدیریت نظارت شورای این شهر خبر داد.

اجرای پروژه پارکینگ آسمان خیانتی بزرگ به حقوق زائران و مجاوران مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد داوودآبادی صبح امروز در حاشیه دویست و چهل و ششمین جلسه کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در بهمن ماه سال گذشته طرح سوالی از شهردار مشهد در مورد ابهامات پیرامون این پروژه مشارکتی صورت پذیرفت که از آنجا که پاسخ شهرداری قانع کننده نبود، با پیگیری‎های مکرر این کمیسیون، موضوع به مدیریت نظارت عالیه شورا ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه در گزارش نظارت عالیه نیز به تخلفات صورت گرفته در این پروژه اشاره شده است، تصریح کرد: قرار شد در قرارداد اولیه به ازای احداث 49 هزار و 200 متر مربع پارکینگ عمومی در طبقات اول تا نهم و 5 هزار و 800 متر مربع پارکینگ اختصاصی در طبقه 2-، مقدار 16 هزار 900 متر مربع انتفاع تجاری به سرمایه‎گذار واگذار شود که در فرآیند ساخت این پروژه بسیاری از این توافقات محقق نشده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به 7 هزار و 395 متر مربع احداث بنا با کاربری تجاری، از تضییع حقوق شهرداری در این پروژه خبر داد و افزود: روند پیش‌رو منصفانه نبوده و خیانتی بزرگ برای حقوق زائران و مجاوران محسوب می‎شود.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد، شهرداری ظرف مدت 10 روز نسبت به پاسخگویی لازم اقدام نماید.

پارکینگ محله به اسناد طرح جامع پیوست

رئیس کمیسیون فنی عمران و طرح‎ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد همچنین از رویکرد جدید مشاوران طرح جامع مشهد برای در نظر گرفتن موضوع پارکینگ محله در اسناد این طرح خبر داد.

وی افزود: ارائه هشت طرح مختلف طی دوره سوم شورا باعث توجه بیشتر مشاورین به معضل پارکینگ شد، که بر همین اساس امید می‎رود تا با در نظر گرفتن سرانه‌های مورد نیاز، به زودی شاهد ایجاد کاربری‌های محله محور تحت عنوان پارکینگ محله در مناطق مختلف شهر باشیم.

همه ارگان‌ها برای استفاده از امکانات شهری جهت ارائه خدمات باید عوارض بدهند

داوودآبادی در ادامه در رابطه با درخواست شرکت مخابرات خراسان‎رضوی جهت صدور مجوز احداث پایه و دکل و ایستگاه‎های مخابراتی در مشهد گفت: با توجه به اینکه متولی امور شهری شهرداری مشهد است و بر اساس مصوبه عوارض حق الارض مجلس شورای اسلامی، هر دستگاه و ارگان خصوصی و یا غیر خصوصی که به نوعی از امکانات شهری جهت ارائه خدمات استفاده کند، باید عوارضی خاص را پرداخت نمایند، دکل و ایستگاه‎های مخابراتی نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

وی افزود: در همین رابطه شورای سوم مصوبه‌ای را به تصویب رساند که شرکت مخابرات خراسان‎رضوی را به واسطه‌ی احداث دکل‎های مخابراتی در سطح شهر مکلف به پرداخت عوارض نمود.

وی ادامه داد: در همین رابطه کمیسیون فنی و عمران شورا با تاکید بر اصل موضوع و نیاز به اخذ چنین عوارضی از کلیه دستگاه‌های خدماتی، شهرداری را مکلف کرد تا از طریق ساز و کار و فرآیند تعریف شده نسبت به مطالبه حقوق شهر اقدام نماید.

عدم انجام تعهدات شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شرق در پروژه مجد

داوودآبادی همچنین از بررسی پروژه مجد در کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد خبر داد و با اشاره به روند کند پیشرفت این پروژه و عدم انجام تعهدات شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شرق گفت: طبق آخرین اخبار دریافتی، این شرکت اقدام به ایجاد یک پارکینگ در زیر سطح خیابان نموده است و موضوع باعث ایجاد نگرانی شده است.

وی ایجاد این پارکینگ را مغایر با تعهدات شرکت توصیف کرد و افزود: یکی از اهداف کار، اتصال بلوار مجد به بلوار شهید کریمی از طریق تقاطع غیر همسطح بوده و با توجه به عملیات ساختمانی که در حال انجام است، ایجاد این ارتباط در آینده منتفی است و این موضوع در سال‌های آینده گره‌های ترافیکی سنگینی را به منطقه تحمیل می‎کند.

وی افزود: اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند تا موضوع از طریق مشاورین فرا دست پیگیری شود تا ظرف مدت یک هفته، گزارش آن به کمیسیون ارسال شود.

داوودآبادی همچنین با بیان اینکه در موضوع مشخص شدن وضعیت شهرداری در قبال بدهی سنگین بنیاد تعاون ناجا پیشرفت خاصی صورت نگرفته است خاطرنشان کرد: کارگاه‌های ساختمانی بنیاد تعاون ناجا تعطیل شده و گودبرداری این پروژه خطرآفرین است.

وی گفت: عملکرد بد ناجا در مدیریت پروژه‎ها باعث شده تا چهره شهر در میدان شهدا و اطراف حرم به یک چهره خشن و کارگاهی تبدیل شود و این موضوع بیش از همیشه در مراسم‎های آئینی خود نمایی می‎کند.

وی افزود: بررسی عدم انجام تعهدات بنیاد تعاون ناجا برای مشهد دیگر دستور کاری بود که کمیسیون در مورد آن مقرر کرد، تا شهرداری نسبت به تشکیل کمیته‎ای جهت رسیدگی به قرارداد تک تک پروژه‎ها اقدام نموده و گزارش آن را به شورا ارائه نماید.

پیشرفت 55 درصدی پروژه طرح میدان شهدا

وی ادامه داد: در حاشیه این دستور نیز مدیر اجرای پروژه طرح میدان شهدا از پیشرفت متوسط 55 درصدی کلیه پروژه‎های طرح خبر داد و طی مجلدی مکتوب گزارش این موارد را به کمیسیون ارائه کرد.

انتهای پیام/70005/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول