اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد:

تاخیر در ارائه طرح جامع مشهد سبب سردرگمی مدیران شهری می‌شود

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد گفت: طولانی شدن ارائه این اسناد نه تنها سبب ایجاد مشکل در شهر شده بلکه در بسیاری از مواقع موجب سردرگمی مسئولان و مدیران اجرایی شهری نیز شده است.

تاخیر در ارائه طرح جامع مشهد سبب سردرگمی مدیران شهری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد داوودآبادی ظهر امروز در دویست و چهل و پنجمین جلسه کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از تاخیر در ارائه طرح جامع شهر مشهد اظهار کرد: طولانی شدن ارائه این اسناد نه تنها سبب ایجاد مشکل در شهر بلکه در بسیاری از مواقع موجب سر در گمی مسئولان و مدیران اجرایی شهری نیز شده است.

وی تایید سیاست‌های کلی نظام برنامه‌ریزی شهری در شورای برنامه‌ریزی را نکته‌ای مثبت در راستای اهداف شهر مشهد توصیف کرد.

در ادامه علی شیرازی، مدیر طرح‌های توسعه شهری شهرداری مشهد ضمن تایید نگرانی‌ کمیسیون و شورا از ایجاد چالش‌های جدید میان مشاوران طرح و مسکن و شهرسازی به لحاظ برخی مسائل کارشناسی خبر داد و افزود: نگرش‌های مختلفی از قبیل نگاه درآمدی به شهر و یا نگاه‌های معماری و شهر سازی و خدماتی وجود دارد که سبب بروز برخی از این اختلاف نظرها شده است.

شیرازی از مرور نیمی از این اسناد توسط کارشناسان هر دو نهاد خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده این کار هر چه سریع‌تر انجام می‌شود.

بر همین اساس مقرر شد، با توجه به اتمام سند ضوابط و مقررات مسکونی، بلند مرتبه‌سازی و تجاری‌ها در طرح جامع، از هفته آینده بررسی سند ضوابط و مقررات طرح جامع در کمیسیون مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

همچنین در ارتباط با احکام معوق کمیسیون ماده 100 کمیسیون مقرر شد تا با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در مورد تمام آراء قلع کمیسیون ماده 100 که قبل از سال 86 است،‌ با توجه به پایین بودن این آراء مصوبه احکام معوق کمیسیون ماده 100 از نظر کمیسیون ضرورت نداشته باشد.

در ادامه کمیسیون به بررسی نحوه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مشارکتی جانباز، ولایت، هاشمیه 73، حریر و رضا اختصاص یافت.

داوودآبادی در ابتدای این موضوع با اشاره به پیشرفت کم بسیاری از این پروژه‌ها و پایان یافتن مدت زمان قرارداد آنها بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان دوره سوم شوراها باقی ماندن این پروژه‌ها در این شرایط نامطلوب است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر مشهد شفاف‌سازی برخی روندها در معاونت اقتصادی شهرداری را ضروری دانست و گفت: با توجه به واگذاری بهره‌برداری و فروش پروژه‌های میدان شهدا به معاونت اقتصادی این انتظار از این معاونت می‌رود که در سال جدید شاهد تلاش و همتی مضاعف در عرصه اقتصادی باشیم.

در ادامه پروژه مشارکتی جانباز نخستین پروژه مورد بررسی بود که مقرر شد، معاونت اقتصادی شهرداری هر چه سریع‌تر نسبت به فسخ قرارداد این پروژه اقدام و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر اعلام کند.

در ارتباط با پروژه ولایت نیز با توجه به اینکه زمان انجام قرارداد 24 ماهه بوده و پیشرفت پروژه در یک سال و نیم از زمان پروژه تنها 6.6 درصد است بر همین اساس مقرر شد معاونت اقتصادی شهرداری مجددا توانایی سرمایه‌گذار را مورد بررسی قرارداده تا در صورت نبود توانمندی سرمایه‌گذار در اجرای پروژه نسبت به فسخ قرارداد اقدام کند.

در ارتباط با پروژه هاشمیه عنوان شد که پیشرفت پروژه در وضعیت بحرانی است که با توجه به اینکه زمان انجام قرارداد این پروژه 16 ماهه است از معاونت اقتصادی خواسته شد ضمن اخطار جدی به پیمانکار نسبت به اصلاح زمان قرارداد اقدام و اصلاحیه آن را به کمیسیون ارائه کند.

پیشرفت پروژه حریر نیز با 6.4 درصد پیشرفت معرفی شد که با توجه به اصلاح زمان قرارداد مقرر شد، گزارش روند پیشرفت پروژه هر ماه به کمیسیون ارائه شود.

پیشرفت پروژه مشارکتی رضا معادل 66 درصد است که با توجه به اتمام زمان قرارداد مقرر شد معاونت اقتصادی ظرف مدت یک ماه نسبت به اصلاحیه قرارداد اقدام و گزارش آنرا به کمیسیون ارائه کند.

سعید مقدم، مدیر عامل سازمان عمران شهرداری در ادامه کمیسیون ضمن ارائه گزارش درباره آخرین اقدامات صورت گرفته توسط سازمان زیر مدیریت خویش از تولید 410 هزار تن آسفالت در سال گذشته خبر داد.

مقدم در تشریح عملکرد سازمان عمران در تقاطع شهید گمنام، پیشرفت کار را در حدود 30 درصد عنوان کرد.

انتهای پیام/70006/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول