اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد

فعالیت‌های کمک به مساجد مناطق مختلف مشهد مورد بررسی قرار گرفت

فعالیت‌های مناطق مختلف شهرداری مشهد در ارتباط با کمک به مساجد در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

فعالیت‌های کمک به مساجد مناطق مختلف مشهد مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز در ابتدای جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد معاونان فرهنگی و اجتماعی مناطق شهرداری به ارائه گزارشی در  مورد اختصاص اعتبار مناطق به مساجد پرداختند.

علی میرشفیعی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه ثامن اظهار کرد: در منطقه ثامن 51 مسجد وجود دارد که 115 میلیون تومان اعتبار برای 18 مسجد در سال 91 هزینه شده است.

رضا قره‌باغی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه سه شهرداری مشهد نیز با توضیح اینکه در این منطقه در مجموع 146 مسجد وجود دارد، تصریح کرد: 13 مسجد در سال 89، 50 مسجد در سال 90 و 24 مسجد در سال 91 کمک‌رسانی شده که به طور کلی مبلغی بالغ بر 180 میلیون تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

محمود نوروزیان معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه پنج شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه این منطقه دارای 90 مسجد و حسینیه است، خاطرنشان کرد: در سال 91 با مبلغی بالغ بر 244 میلیون تومان اعتبار به 32 مسجد این منطقه کمک شده است.

در ادامه نماینده معاون فرهنگی منطقه چهار شهرداری مشهد به اعتبار 255 میلیون تومانی در سال 91 و کمک به 87 مسجد اشاره کرد.

محمد فهیمی معاون فرهنگی منطقه 10 شهرداری مشهد مجموع مساجد مورد حمایت منطقه را 29 مسجد عنوان کرد و گفت: به این تعداد مسجد در سال 90، 20 میلیون تومان و در سال 91، 120 میلیون تومان کمک شده است.

در ادامه حسین گرجی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه شش از کمک به 37 مسجد این منطقه با اعتباری بالغ بر 525 میلیون تومان در سال 91 و مدیر منطقه هفت از کمک به 68 مسجد با اعتبار 545 میلیون تومانی در همین سال خبر داد.

علی عرب‌پور معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه هشت به وجود 58 مسجد در منطقه اشاره کرد و افزود: در سال 89 به 12 مسجد در سال 90 به 15 مسجد و در سال 91 به 34 مسجد با اعتبار ی بالغ بر 740 میلیون تومان کمک‌رسانی شده است.

در پایان وجدانی معاون فرهنگی منطقه یک شهرداری از کمک‌رسانی به 31 مسجد با اعتبار 40 میلیون تومان و مدیر منطقه دو نیز از کمک رسانی به 79 مسجد با اعتبار 609 میلیون تومان یاد کرد.

در پایان غلامرضا بصیری‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مساجد را محور فعالیت‌های فرهنگی خواند و بر توجه به بیشتر به آنها تاکید کرد.

آخرین دستور کارهای کمیسیون نیز به بررسی کمک مالی به یک مرکز قرآنی و بررسی بخشودگی دارالشفاء حضرت مهدی (عج) اختصاص داشت که با بخشودگی عوارض مرکز درمانی به دلیل وقف نبودن زمین موافقت نشد.

انتهای پیام/70004/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول