اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه زرند:

ویژ‌گی اساسی سپاه انقلابی ماندن است

فرمانده سپاه ناحیه زرند گفت: ویژ‌گی اساسی سپاه انقلابی ماندن همراه با ولایتمداری است.

ویژ‌گی اساسی سپاه انقلابی ماندن است

عبدالمجید زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با تبریک دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: با اطمینان باید گفت از ویژ‌گی‌های اساسی سپاه طی 34 سال عمر خویش انقلابی بودن و انقلابی ماندن همراه با ولایتمداری است.

وی بیان داشت: ‌ولایتمداری سپاه در سال‌های آغاز‌ین که گروه‌های مختلف و با دیدگاه‌های گوناگون چشم طمع به تصاحب سپاه و مصادره آن به نفع خویش داشتند، چه آن گاه که در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی در شرایط سخت و بحرانی با تمام اخلاص جنگیدند، وجود داشت.

زمانی عنوان کرد: سپاه با درک موقعیت حساس انقلاب و در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرد و امروز سپاه در دورانی که فتنه‌ها روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شود، حتی برای یک لحظه بصیرت انقلابی و ولایی خود را فراموش نکرده است.

فرمانده سپاه ناحیه زرند افزود: مصداق بارز این انقلابی بودن و ولایتمداری پاسداران‌ را می‌توان در کلام امام راحل یافت که در سال 58 می‌فرمایند، «‌من از سپاه راضی هستم و به هیچ‌وجه نظرم از شما بر نمی‌گردد، اگر سپاه نبود کشور هم نبود، من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم، چشم من به شماست‌».

وی گفت: سال‌ها پس از سخنان بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب امام راحل، امام خامنه‌ای فرمودند، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی‌سابقه‌ای است».

فرمانده سپاه زرند ابراز داشت: شاید در آن روزهای نخست که هدف سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می‌کردند، تصور نمی‌شد که چه مسئولیت سنگین و رسالت خطیری به عهده این تشکیلات تازه تأسیس است.

زمانی گفت: اما از آن جا که محرک حضور در این نهاد خدمت بی‌شائبه به انقلاب اسلامی و اطاعت محض و عاشقانه از مقام والای ولایت‌فقیه بود، جملگی به عنوان بازوی توانمند ولایت‌فقیه، خویشتن را برای هر نوع مأموریت محوله آماده کرده بودند.

وی ابراز داشت: سپاه از ابتدای‌ روزهای آغاز فعالیت خویش تا به امروز برای رسیدن به یک نیروی مسلح کار‌آمد و مقتدر مردمی روزبه‌روز بر آمادگی بیشتر خود افزوده است.

زمانی تصریح کرد: سپاه که در آغاز تاسیس از داشتن یک قبضه سلاح کلاشینکف محروم بود، اکنون توانسته‌ با احاطه بر مشکلات و سختی‌ها و با بهره جستن عالمانه از سختی‌ها و محرومیت‌ها و تجارب ارزشمند هشت سال دفاع مقدس به سرعت پله‌های سازندگی سازمانی را طی کند.

وی بیان داشت: سپاه امروز به جایگاهی رسیده که با ساختن تجهیزات فوق مدرن نظامی، راه‌اندازی مراکز علمی و آموزشی مجهز، بهره‌گیری از نیروهای پنج‌گانه و بیش از 10 میلیون بسیجی آموزش دیده مردمی خود را به عنوان یک نیروی تاثیر‌گذار مردمی و انقلابی در منطقه خاورمیانه و حتی جهان معرفی ‌کند.

زمانی عنوان کرد: سپاه به بهترین شکل ممکن نقش باز‌دارندگی خود را در مقابل دشمنان خارجی و حراست از انقلاب در مقابل توطئه‌های داخلی ایفا‌ می‌کند.

وی افزود‌: از ابتدای روزهای شکل‌گیری انقلاب جوانانی بی‌ادعا، متدین و بدون هیچ‌گونه انتظار مادی و اجتماعی به حفظ و حراست از انقلاب پرداختند.

زمانی خاطر نشان کرد: این ایثارگری همراه با فهم انقلابی به گونه‌ای بوده‌ که تا به امروز هیچ کدام از دیگر نهادهای انقلابی نتوانسته‌اند در این زمینه بر آن پیشی گیرند و این جانفشانی و ایثارگری دائماً با سپاه همراه و همگام بوده است.

وی گفت: امروز هم در جنگ نرم دشمن و تحریم اقتصادی، سپاه گوش به فرمان ولی‌فقیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده و آماده جانفشانی است.

انتهای پیام/2446/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول