اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

افزایش 15 نانوایی به کشیک نوروزی در اردبیل

فرماندار اردبیل از افزایش 15 نانوایی به کشیک نوروزی شهرستان اردبیل در ایام تعطیلات سال نو خبر داد.

افزایش 15 نانوایی به کشیک نوروزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر ظهر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار اردبیل اظهار داشت: به دلیل مشکل تهیه نان مردم و صف‌های طولانی در روزهای ابتدایی سال، تعداد 15 مورد نانوایی را به مجموع 45 نانوایی پیش‌بینی شده اضافه کردیم تا مردم در خرید نان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: از روز دوم عید با افزوده شدن این تعداد نانوایی، مشکل در اردبیل و سرعین برطرف شده و مسافران و گردشگران با کمترین مشکل نان خود را تهیه می‌کنند.

این مسئول، دلیل مشکل پیش آمده را کار نکردن برخی از نانوایی‌ها در چند روز گذشته به دلیل تفاوت قیمت آرد دولتی با آزاد اعلام کرد و بیان داشت: با برطرف شدن این مشکل نیز از دو روز گذشته فعالیت نانوایی‌های سطح شهر به ویژه نانوایی‌های آزادپز آغاز شده و بیش‌بینی می‌کنیم مشکلات پیش ‌آمده نیز به سرعت برطرف شود.

دبیر از آغاز دور دوم سفرها و ضرورت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات دور اول اشاره کرد و ابراز داشت: ما در تلاش هستیم تا با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر، مشکلات پیش آمده را به سرعت برطرف و در خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به استان، همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشیم.

وی همچنین از عرضه سیب و پرتقال به صورت کیلویی در ایستگاه‌های ثابت و سیار نوروزی خبر داد و اضافه کرد: در چهار نقطه شهر شاهد توزیع میوه به صورت کیلویی هستیم و تلاش می‌کنیم با نظم و انضباط بخشیدن به ساعت کاری آنها به مردم اطمینان دهیم که میوه مورد نیاز خود را تأمین کنند.

فرماندار اردبیل، ضرورت نظارت و بازرسی بر فعالیت نانوایی‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: زمانی که این امر برعهده فرمانداری اردبیل بود ما نظارت کافی داشتیم که امیدواریم با واگذاری این مسئولیت به سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، شاهد نظارت‌های کافی و مستمر بر نانوایی‌های فعال باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه شهردار اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری اینکه عملاً در میادین عرضه میوه‌ای یافت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما در روزهای نخستین سال هر قدر دنبال میوه باکیفیت و عرضه شده در ایستگاه‌ها گشتیم، میوه‌ای یافت نکردیم و از سایر مغازه‌ها نیز با قیمت بالاتر از 3 هزار تومان خریداری کردیم.

صدیف بدری اذعان داشت: امسال هم در عرضه میوه شب عید و هم فعالیت نانوایی‌ها، نارسایی‌ها و مشکلات مشهود بود و در جلوی اکثر نانوایی‌ها، صف‌های طولانی را شاهد بودیم.

میانگین مصرف ماهانه آرد در اردبیل 14 تن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: میانگین مصرف ماهانه آرد در استان اردبیل 14 تن است که به نظر می‌رسد در ایام عید این مصرف با توجه به افزایش سفرها رشد داشته باشد.

عباس کریمی با بیان اینکه سهمیه دهه اول فروردین بین نانوایی‌ها توزیع شده و 6 هزار و 500 تن به تمامی کارخانجات تخصیص یافته است، متذکر شد: ما مشکل تأمین گندم و آرد نداریم.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، 40 واحد نانوایی کشیک تعیین شده بود که 15 مورد به آنها افزوده شد تا در این ایام با 56 نانوایی کشیک، پخت نان و عرضه آن را شاهد باشیم.

این مسئول در پایان تأکید کرد: ذخیره‌سازی کالاهای اساسی 587 تن برنج هندی و 107 تن برنج سفید وارداتی سهمیه اختصاصی استان انجام شده و ما به اندازه دو ماه ذخیره گندم در کارخانجات آرد داریم و از این حیث هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/62003/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول