اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی شوشتر خبر داد

بیمه 64 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر در سال‌جاری

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از بیمه 64 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر در سال‌جاری خبر داد.

بیمه 64 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوشتر در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، نادر پوررکنی پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع کشت گندم در سال‌جاری اظهار کرد: در سال‌جاری بیش از 45 هزار هکتار اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت گندم آبی رفته و از این میزان از 42 هزار و 255 هکتار بیمه شده است.

وی با اشاره به اینکه گندم دیم امسال مشکلات زیادی داشت، افزود: در سال‌جاری بیش از 16 هزار هکتار گندم دیم در سطح شهرستان شوشتر کشت شده است که از این میزان سطح زیرکشت 10 هزار و 296 هکتار بیمه شده‌اند.

پوررکنی با اشاره به اینکه برداشت محصول دیم شهرستان شوشتر آغاز شده است، گفت: در شرایط کنونی برداشت محصول تنها از 5 هزار هکتار میسر بود و بقیه محصول به طور کامل نابود شده است.

وی با تاکید بر اینکه برداشت از اراضی دیم نیز بسیار ناچیز است،خاطرنشان کرد: برداشت محصول از اراضی دیم شهرستان شوشتر از هر هکتار 500 کیلوگرم پیش‌بینی شده است که میزان بسیار ناچیزی است.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر ادامه داد: در سال‌جاری بیش از 4 هزار و 150 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت جو آبی رفته که میزان قابل توجهی است.

پوررکنی با اشاره به اینکه سطح بیمه شده جوی آبی در شهرستان شوشتر تصریح کرد: از این میزان بیش از یک‌هزار و 682 هکتار توسط کشاورزان بیمه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کشت جو دیم در شوشتر نیز امسال انجام شده است، افزود: در سال‌جاری 315 هکتار از اراضی مستعد کشت شهرستان به کشت جو دیم اختصاص یافته که از این میزان 213 هکتار بیمه شده است.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر در پایان گفت: حمایت از بخش کشاورزی با پرداخت به موقع خسارت کشاورزان باعث شده است تا سطح بیمه شده محصولات کشاورزی شهرستان افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

انتهای پیام/72006/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول