اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل تنش آبی

11 هکتار از سطح زیر کشت گندم دیم شوشتر نابود شد

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان شوشتر گفت: به دلیل تنش آبی و کاهش نزولات آسمانی در شهرستان شوشتر بخش اعظم گندم دیم کشاورزان این شهرستان نابود شد.

11 هکتار از سطح زیر کشت گندم دیم شوشتر نابود شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، نادر پوررکنی پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع کشت دیم شهرستان شوشتر اظهار کرد: در سال‌جاری 16 هزار هکتار از مزارع شهرستان شوشتر زیر کشت دیم گندم رفتند که تنش آبی وارده به این مزارع باعث نابودی بخش زیادی از محصول شد.

وی با اشاره به میزان خسارت وارده به محصول گندم شهرستان شوشتر گفت: در بخش دیم در سطح شهرستان شوشتر 11 هزار هکتار از محصول کاملا نابود شده است و بر اساس نظر کارشناسان اصلا محصول در این مزارع قابل برداشت نیست.

وی با اشاره به اینکه برداشت محصول دیم در روزهای آینده انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: در روزهای آینده قرار است برداشت محصول گندم دیم آغاز شود که این زمان احتمال روزهای نخست اردیبهشت ماه خواهد بود.

پوررکنی با اشاره به سطح قابل برداشت محصول گندم دیم شهرستان شوشتر گفت: در گندم دیم شهرستان شوشتر تنها 5 هزار هکتار قابل برداشت شناسایی شده است.

رئیس اداره جهادکشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه میزان برداشت گندم از سطح زیر کشت یاد شده بسیار ناچیز است، تاکید کرد: در سطح زیر کشت اعلام شده پیش بینی می‌کنیم که در هر هکتار 500 کیلوگرم برداشت محصول انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان دیم‌کار شوشتر مشکلات زیادی دارند، افزود: در حال پیگیری مشکلات کشاورزان در سطح شهرستان هستیم و برای تامین خسارت آن‌ها نیز با بیمه در حال مذاکره‌ایم.

انتهای پیام/72006/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول