اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شرکت غله از ورود گندم‌های سن زده به مراکز خرید ممانعت می‌کند

اهدای جایزه پاکی و کشت به گندمکاران

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 از اهداء جایزه پاکی و جایزه کشت به گندمکاران به عنوان عاملی تشویقی در کاشت گندم در کشور و استان خبر داد.

اهدای جایزه پاکی و کشت به گندمکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابراهیم اسدی‌شایان پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد مبارزه همگانی با سن غلات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این شرکت همچون سال گذشته از ورود گندم‌های سن زده و آلوده به مراکز خرید ممانعت می‌کند، افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت با تجهیز تمام امکانات و ظرفیت‌های بالفعل دولتی و سیلوهای استاندارد، برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سال‌جاری آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه تلاش، دقت و جدیت ناظران و عوامل کنترلی در امر خرید گندم سالم و مطابق جدول پاکی باعث شد تا در سال زراعی گذشته از لحاظ کیفیت منظ‌م‌ترین خرید گندم را شاهد باشیم ادامه داد: این امر موجب شد تا در سال 91 سالم‌ترین گندم از بهره‌برداران خریداری شده و همچنین گندم‌های سن زده قابل خرید از گندم‌های مرغوب به طور جداگانه خریداری، تفکیک، نگهداری شود که در ارتقاء کیفیت آرد و در نهایت نان تاثیرگذار باشد.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت با بیان اینکه حضور پر رنگ و موثر ناظران ثابت، عاملان تشخیص و ذیحسابی در مراکز خرید و ذخیره‌سازی باعث شده است تا گندم سن زده، دامی و آلوده به مراکز خرید راهی پیدا نکند، ادامه داد: در این خصوص همکاری ادارات و نهادهای ذیربط همچون تعزیرات حکومتی و جهادکشاورزی باعث کاهش مشکل در این خصوص شده و به هرگونه سئوالات و درخواست‌های کشاورزان در مراکز خرید رسیدگی شده است.

وی همچنین از اهداء جایزه پاکی و جایزه کشت به گندمکاران به عنوان عاملی تشویقی در کاشت گندم در کشور و استان خبر داد و افزود: علاوه بر نرخ پایه خرید تضمینی گندم، جایزه تولید نیز به تولیدکنندگان گندم به استناد تصمیم نامه نمایندگان ویژه رئیس جمهور پرداخت خواهد شد.

اسدی‌شایان با بیان اینکه جهادکشاورزی می‌تواند با اصلاح و معرفی روش‌های کشت و انتخاب واریته‌های برتر به نحوی عمل نماید که گندم تولیدی با بالاترین کیفیت عرضه شود افزود: در این مسیر، آموزش کشاورزان برای کاشت ارقام با کیفیت بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای قانون هدفمندسازی بازار خرید گندم انحصاری بوده و صرفاً خرید گندم از طریق دولت انجام می‌گرفت از این رو امکان رقابت از واحدهای تولیدی سلب شده بود، ادامه داد: خوشبختانه پس از اجرای این قانون انحصار کاملاً از بین رفته است و بازار به سمت و سوی رقابتی کامل حرکت می‌کند و تامین کنندگان مواد اولیه دنبال محصول باکیفیت و مرغوب بوده و حتی بالاتر از نرخ دولتی هم گندم را خریداری و نقداً وجه مربوطه را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به فضای رقابتی ایجاد شده پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار امیدواری کرد: ورود بخش خصوصی به طور مستقیم در امر خرید گندم در سال گذشته یکی از مهمترین اثرات مثبت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش گندم، آرد و نان بود و در سال‌های آتی شاهد ارتقای کیفیت در تولید انواع گندم و صرفه‌جویی در هزینه‌های دولتی باشیم.

انتهای پیام/60002 /ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول