اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست شوشتر خواستار شد

لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش برای جلوگیری از سوزاندن کاهکلش گندم

رئیس اداره محیط زیست شوشتر خواستار فرهنگ‌سازی و آموزش برای جلوگیری از سوزاندن کاهکلش گندم پس از برداشت محصول شد.

لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش برای جلوگیری از سوزاندن کاهکلش گندم

علی فتحی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: باید به نحوی به کشاورزان اطلاع‌رسانی کرد که از سوزاندن کاهکلش گندم پس از برداشت محصول جلوگیری کنند و در این باره برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه سوزاندن کاهکلش گندم در مزارع زیان‌های زیادی دارد، تأکید کرد: سوزاندن کاهکلش در مزارع گندم باعث می‌شود تا بسیاری از آنزیم‌ها و مواد مغذی موجود در زمین برای رشد گیاه نابود شوند و در این باره مشکلات زیادی برای کشاورزان به‌وجود آید.

رئیس اداره محیط زیست شوشتر با اشاره به اینکه در این باره نیاز به فرهنگ‌سازی داریم، افزود: در شرایط کنونی برخی از کشاورزان در این‌باره اطلاع کافی را ندارند و به این دلیل ابتدا باید به آن‌ها  آموزش‌‌های لازم ارائه شود تا مشکلات در این حوزه بهتر رفع شود.

وی با اشاره به اینکه آمادگی ارائه آموزش‌های لازم را داریم، تأکید کرد: در روزهای آینده اگر لازم باشد کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان شوشتر را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی اعزام خواهیم کرد و از برگزاری چنین دوره‌هایی استقبال می‌کنیم.

فتحی‌نیا با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در این باره نتیجه بهتری دارد، افزود: ابتدا آموزه‌های مورد نیاز در این باره را ارائه خواهیم کرد و در صورت تخلف از این آموزه‌ها با افراد متخلف برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، همه ساله در سطح شهرستان‌های شوشتر، گتوند و ... که گندم بسیار زیادی کشت می‌شود سوزاندن کاهکلش گندم در مزارع باعث مشکلاتی برای مردم و کشاورزان می‌شود.

انتهای پیام/72006/م20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول