اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خبر داد

تولید 900 هزار تن گندم در خراسان‌رضوی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: تولید 900 هزار تن گندم در خراسان‌رضوی در امسال پیش‌بینی کرده‌ایم.

تولید 900 هزار تن گندم در خراسان‌رضوی

 به گزارش  خبرگزاری فارس از بردسکن غلامحسین ساربان ظهر امروز در گردهمایی کشاورزان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بردسکن اظهار کرد: 900هزار تن تولید گندم در خراسان‌رضوی در امسال پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: تلاش می‌شود قیمت تضمینی گندم برای امسال بیش از 6 هزار و 500 ریال باشد که از این مبلغ یک‌هزار ریال نرخ پاک‌کنی و حمل و 5 هزار و 500 ریال قیمت خرید تعیین شده است.

وی با انتقاد از بعضی کشاورزان که این نعمت خدایی را برای سود بیشتر به دامپروران می‌فروشند، افزود: امسال تاکنون 165 میلیمتر میزان بارندگی استان گزارش شده و امیدواریم در ادامه هم بارندگی خوبی را داشته باشیم.

ساربان از کشاورزان خواست با تعامل بیشتر در زمینه فروش گندم اقدام کنند و عجله در فروش تولیدات خود نداشته باشند.

وی از رفع مشکل تامین اعتبارات کارخانجات آرد در امسال خبر داد و افزود: برداشت محصول گندم از اواخر اردیبهشت ماه در استان شروع می‌شود و امسال روزهای خوبی در کشاورزی پیش‌رو داریم.

ساربان از یک‌هزار و 800 هکتار کشت محصول کلزا در استان نام برد و اظهار کرد: پیش‌بینی استان ترویج کشت محصول کلزا برای 5 هزار هکتار در خراسان‌رضوی به صورت دیمی است که در دستور کار مدیران جهاد قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به استحصال روغنی که کلزا دارد، گفت: از سطح تولیدات این محصول در استان، مقدار هزار و 500 تن روغن استحصال می‌شود که امید روزهای تولید بیشتر را نوید داریم.

وی استان خراسان را تامین کننده بعضی از بذرهای محصولات از جمله ذرت، پنبه، گوجه و چغندرقند دانست و تصریح کرد: اولویت استان روی کشت محصولات ارگانیک و بدون استفاده از کودهای شیمیایی است و تمام اقدام ما در این سال روی تولید محصول سالم و ارگانیک است.

ساربان با اشاره به موقعیت بردسکن در کشاورزی و دامپروری افزود: در سال گذشته اعتبارات مناسبی به استان اختصاص داده شد که در همین راستا ماشین‌آلات کشت و برداشت محصولات را وارد کشاورزی کردیم و به زودی دستگاه ضد تگرگ در چهار نقطه استان نصب می‌شود.

انتهای پیام/70021/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول