اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظام صنفی کارهای کشاورزی شوشتر خبر داد

بلاتکلیفی کشاورزان در خصوص تعیین قیمت گندم و کلزا

مدیر نظام صنفی کارهای کشاورزی شوشتر گفت: تاکنون قیمت تضمینی خرید گندم و کلزا مشخص نشده است و کشاورزان در این خصوص سرگردان هستند.

بلاتکلیفی کشاورزان در خصوص تعیین قیمت گندم و کلزا

علی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: هنوز قیمت خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی کلزا مشخص نشده است و به این دلیل کشاورزان سرگردان هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در حوزه کشاورزی حل شدنی نیست، افزود: با علم به اینکه امسال بارندگی‌ها خوب بوده است و برداشت محصول زودتر از موعد انجام می‌شود ولی هنوز سازوکار خرید تضمینی و توافقی محصول از کشاورزان مشخص نشده است و این خود مشکلی بزرگ برای کشاورزان است.

اسدی با اشاره به اینکه متولی امر هنوز از قیمت قطعی اطلاعی ندارد، خاطر نشان کرد: متولی امر یعنی تعاون روستایی هنوز از قیمت قطعی اطلاعی ندارد و به این دلیل کشاورزان محصول خود را برداشت کرده و منتظر قیمت هستند و این اتفاق در سال‌های گذشته نیز تکرار شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی کشاورزان را به ترس انداخته است، گفت: کشاورزان با هر تکه ابری در آسمان نگران بارش باران و تگرگ می‌شوند و به این دلیل برداشت محصول خود را آغاز کرده‌اند ولی هنوز مراکز خرید و قیمت تضمینی تعیین نشده است.

اسدی با اشاره به اینکه باید یکبار برای همیشه مشکلات در این حوزه برطرف شود، افزود: باید تلاش کرد در حوزه کشاورزی به ویژه خرید گندم مشکلات برای همیشه برطرف شود ولی تاکنون همتی در این باره مشاهده نشده است.

مدیر نظام صنفی کارهای کشاورزی شوشتر گفت: گندم پس از خرید در انبارهای روباز نگهداری می‌شود و در سال‌های گذشته نیز این تجریه تلخ ثابت شده است که بارندگی هزاران تن گندم را در شوشتر نابود کرده ولی هنوز برای رفع مشکل انبار برای خرید گندم در شهرهای خوزستان فکری نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوشتر در سال‌جاری بیش از 40 هزار هکتار گندم آبی و دیم کشت شده است و برداشت محصول دیم از روزهای گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول