اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ـ ورزشی وزیری کرمان مطرح کرد

نقش مؤثر مرحوم وزیری در پایه‌گذاری و رشد کاراته کرمان

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ـ ورزشی وزیری کرمان گفت: مرحوم هاشم وزیری بنیانگذار کاراته استان نقش انکارناپذیری در رشد کاراته استان داشت.

نقش مؤثر مرحوم وزیری در پایه‌گذاری و رشد کاراته کرمان

فرهاد وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بسیاری معتقد هستند، پایه و اساس کاراته کرمان توسط مرحوم هاشم وزیری بنا گذاشته شده است و این اعتقاد کاملاً درست و منطقی است.

وی افزود: مرحوم هاشم وزیری در سال 1340 در شرایطی که به استخدام ارتش درآمده بود با کاراته آشنا می‌شود و پس از انصرافش در سال 1350 از ارتش و پس از گذشت یک دهه از آشنایی‌اش با رشته کاراته هر روز وقت و زمان خود را صرف معرفی و پیشرفت هر چه بیشتر این رشته می‌کرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ـ ورزشی کرمان اظهار داشت: مرحوم وزیری مؤسس کاراته در استان خراسان رضوی است و پس از آن با فاصله زمانی سه سال، وی این بار اقدام به بنیان نهادن این رشته در کرمان کرده و در سال 1353 کاراته کرمان را پایه‌گذاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ مرحوم وزیری عامل رشد کاراته کرمان بود، عنوان کرد: قطعاً مرحوم هاشم وزیری در رشد و موفقیت کاراته کرمان نقش تأثیرگذاری ایفا کرده است، کاراته کرمان 24 ملی‌پوش داشته که از این تعداد دو رکورد دست نیافتنی قهرمانی و کسب مدال طلای کشورهای اسلامی و دیگری مدال نقره و نایب قهرمانی کاتای جوانان جهان توسط شاگردان وی به دست آمده و تاکنون این رکوردها نیز توسط ورزشکاران دیگری جابه‌جا نشده‌اند.

وزیری تصریح کرد: نفراتی چون محسن رشیدی با سابقه 14 سال مربیگری تیم ملی، رضا میرحبیبی عضو کنسول شورای داوران ایران و سرمربی تیم ملی پاکستان، مسعود سیدی رئیس شورای داوران فدراسیون کاراته ایران و رئیس شورای داوران غرب آسیا و عضو کنسول داوران آسیا هستند.

وی ادامه داد: همچنین صاحب‌الزمانی دبیر فدراسیون و سرمربی تیم ملی دانشجویان و رئیس انجمن کاراته وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی و محمد حسنی با سابقه یک دهه مربی بدنسازی تیم ملی کاراته کشور از جمله شاگردان مطرحی هستند که توسط مرحوم وزیری به جامعه ورزش کرمان و کشور تحویل داده شدند.

وزیری عنوان کرد: وی سرانجام در سال 64 در حالی که عازم سفر ژاپن بود تا یکی از مطرح‌ترین سبک‌های کاراته جهان «گوجوریو» را برای نخستین بار وارد کشور کند در مسیر کرمان به شهرستان زرند در حالی که قصد سرکشی به یکی از باشگاه‌های این شهرستان را داشت دچار سانحه رانندگی شد و به دیار باقی شتافت.

گفتنی است، فرهاد وزیری فرزند مرحوم هاشم وزیری از قهرمانان مسابقات کشوری، نایب قهرمان آسیا و قهرمان مسابقات بین‌المللی کاراته است.

انتهای پیام/80011/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول