اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمی در مجلس:

مدرسه‌سازی زیباترین جلوه ماندگاری نام و نشان است

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس گفت: مدرسه‌سازی به عنوان نیکوترین عمل خیرخواهانه حرکتی مؤثر در ماندگاری نام و نشانی است که هر فرد می‌تواند از خود به یادگار بگذارد.

مدرسه‌سازی زیباترین جلوه ماندگاری نام و نشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میر قسمت موسوی عصر امروز در همایش خیرین مدرسه‌ساز در گرمی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای توسعه همه‌جانبه فضاهای آموزشی و پرورشی همسو با حرکت بنیادین نظام اسلامی، گروه‌های خیرخواه و نیک‌اندیش به کمک دولت و مسئولان آمدند تا در ساخت و سازهای مدارس مشارکت همه‌جانبه‌ای داشته باشند که این جلوه‌ای از ایثار به تمام معنا است.

وی با بیان اینکه در این امر خداپسندانه نقش بی‌بدیل انسان‌های نیکوکار در مقایسه با دیگر کارهای خداپسندانه اجر و پاداشی مضاعف دارد، تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز گام در مسیری نهادند که علاوه بر اجر و پاداش معنوی و اخروی در تربیت نسل آینده به صورت مستقیم دخیل بوده، به طوری که شایستگی هر فرزند صالح پاداشی برای آنها به همراه می‌آورد که زمین و آسمان از نوشتن حسنات آن در حیرت و تعجب است.

موسوی خاطرنشان کرد: در این کار حسنه آنچه که به عنوان حرکت ماندگار محسوب می‌شود، جاودانگی علم و دانش و پرداختن به امر تعلیم و تربیت با فضیلتی است که دین اسلام بزرگ‌ترین فخر و شرف را به این مقوله قایل شده است، به طوری که خداوند متعال نیز کلامش را با محتوای آموزش و پرورش آغاز می‌کند.

این مسئول، یاد و خاطره بزرگ خیرین مدرسه‌ساز کشور به ویژه مرحوم علیپور را گرامی داشت و اضافه کرد: فضیلتی که امروز در جهان ابدی نصیب این شخصیت وارسته شده است، قطعاً از توصیف ما خارج است، اما مرتبط او بالاتر از مرتبط هر عالم و فرهیخته‌ای است که تنها سعی کرده است علوم و فنون یاد دهد، در حالی که این شخصیت بستر این حرکت تأثیرگذار را فراهم آورده است.

وی به برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور و استان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و هدایت اسلام در پیشرفت جامعه برگرفته از رویکرد نظام تعلیم و تربیت و محیط آموزشی است که خود خیرین در این زمینه آستین بالا زده و ورودی عالمانه پیدا کردند.

نماینده مردم گرمی در مجلس از تمام انسان‌های متمکن خواست در جاودانه ماندن اسمشان و مقبولیت کارشان، مدرسه‌سازی را اولین گزینه و شایسته‌ترین انتخاب قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این همایش مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه خیرین بهترین یاریگر آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در سنگر تجهیز و تقویت فضای فیزیکی و همچنین سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بودند، گفت: بیش از 40 درصد مدارس استان اردبیل را خیرین ساخته‌اند.

یاور وحدتی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر نیز ساخت مدرسه جزو اولویت‌ها و برنامه‌هایی است که در دستورکار اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس است، افزود: آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگر امروز به نیروهای توانمند و کارآمد در سایه تربیت درست آن هم در فضاهای آموزشی مطلوب‌تر نیاز دارد.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول