اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر هرمزگان خبر داد:

پیشرفت 75 درصدی بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا با هدف سهولت در رفت و آمد شناورها به جزیره هرمز و بندرعباس با بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

پیشرفت 75 درصدی بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس کمالی امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا با هدف سهولت در رفت و آمد شناورها به جزیره هرمز و بندرعباس با بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی افزود: ساخت بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا که از طرح‌های مهر ماندگار در هرمزگان است با اعتبار 180 میلیارد ریال از منابع داخلی از اردیبهشت سال 90 در بندرعباس آغاز شده است.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح، مسیر دسترسی دریایی بندرعباس به جزیره هرمز از 19 کیلومتر به 13 کیلومتر کاهش می‌یابد و ترافیک دریایی بندر شهیدحقانی نیز کاهش می‌یابد.

کمالی افزود: از چهار هزار و 135 کیلومتر مسیر دسترسی و موج شکن تاکنون سه هزار و 500 کیلومتر آن انجام شده است.

یادآور می‌شود ساختمان مجتمع‌های تفریحی گردشگری، تجاری و انواع تفریحات آبی به همراه اسکله‌های شناور ویژه پهلوگیری، شناورهای مسافری نیز در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

ایجاد حوضچه دو و نیم هکتاری از مراحل اجرایی بندرگاه نخل ناخدا است.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: ساخت بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا مرداد 92 به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/88001/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول