اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نماز جمعه در 700 شهر کشور اقامه می‌شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در حال حاضر در بیش از 700 شهر کشور به همت 700 امام جمعه اقامه نماز جمعه با صلابت خاص انجام می‌شود و مردم در جریان مسایل عبادی، سیاسی و روز قرار می‌گیرند.

نماز جمعه در 700 شهر کشور اقامه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عصر امروز در مراسم گرامیداشت ائمه جمعه متوفی استان اردبیل در مسجد میرزا علی‌اکبر این شهر اظهار داشت: ما معتقدیم نماز جمعه که بعد از پیروزی انقلاب و با درایت امام راحل بنیان نهاده شد، جریان فرهنگی سیالی است که در تکاپو و فعال کردن ابعاد مختلف جامعه نقش برجسته‌ای دارد.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه ما با شایسته‌ترین اطلاعات و آگاهی و بهره‌مندی از علوم و فنون جدید سعی می‌کنند در میعادگاه‌های نماز جمعه مردم را با مسایل معنوی و ارزشی به همراه مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آشنا کنند که این پایگاه خود خنثی‌کننده توطئه‌های فرهنگی و سیاسی دشمنان در عرصه‌های ایران اسلامی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه دشمن از اول پیروزی انقلاب سعی کرده است در این سنگر مستحکم رخنه کرده و با نفوذ خواسته‌ها و القائات خود را به ثمر بنشاند، خاطرنشان کرد: به یمن حضور باشکوه مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه تمام این ترفندها و حرکت‌های دشمن خنثی شده است.

این مسئول با یادآوری اینکه نماز جمعه رسانه‌ای گسترده در معرفی معروف جامعه و نشان دادن منکرات است، اضافه کرد: این تریبون در حقیقت معروف‌گستر و منکرستیز است.

وی با یادآوری اینکه نماز جمعه یک رسانه برای انتقال پیام اصیل انقلاب به مخاطبان و حرکت پویای جامعه است، بیان کرد: این تریبون می‌تواند در انتقال پیام، ساماندهی و شکل‌گیری افکار عمومی و همچنین رساندن اصیل‌ترین شعار و پیام انقلاب اسلامی تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه ائمه جمعه سراسر کشور با توجه به ظرفیت افکار عمومی سعی می‌کنند در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه، آگاه‌سازی عموم مردم و قضاوت شایسته آنها را در دستورکار قرار دهند، ادامه داد: تلاشی که امروز ائمه جمعه سراسر کشور در روشنگری جامعه انجام می‌دهد، نقش بی‌بدیلی است که می‌تواند همیشه و در همه حال کشور ما را از آسیب‌ها و خطرات در امان نگه دارد.

تقوی با یادآوری اینکه ائمه جمعه متوفی استان به ویژه مرحوم آیت‌الله مروج به عنوان نماینده امام و رهبر معظم انقلاب در منطقه نقش روشنگری و هدایتگری واقعی را داشته است، گفت: آیت‌الله مروج از شخصیت‌های برجسته‌ای بود که در دوران پیروزی انقلاب توانست با دلسوزی تمام مردم را به سمت حرکت‌های بنیادین ارزشی و اسلامی سوق دهد.

وی در پایان افزود: آنچه که علما در طول تاریخ نسبت به آن اهتمام داشته و زمینه تحولی جامعه را با بیان مطالب و نکات برجسته فراهم آوردند، قطعاً ممتاز و بی‌بدیل بوده و سبب شده است بیش از هر زمان دیگر این انقلاب در سه دهه گذشته از طوفان‌های مختلف در امان باشد.

انتهای پیام/62003/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول