اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی:

49 هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی صادر شد

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: 12 ماه سال گذشته 49 هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی صادر شده است.

49 هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی صادر شد

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به سهم ارزشی گمرکات، بازارچه‌های مرزی و تجارت چمدانی در صادرات آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: سهم ارزشی این بخش‌ها در صادرات استان به ترتیب 92 درصد، هفت درصد و یک درصد است.

وی با اشاره به سهم وزنی گمرکات، بازارچه‌های مرزی و تجارت چمدانی در صادرات آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: گمرکات استان بیشترین سهم را با 95 درصد به خود اختصاص داده‌اند و بازارچه‌ها و تجارت چمدانی نیز به ترتیب با چهار درصد و یک درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

سید احمدی به افزایش وزن کالاهای صادر شده در 12 ماه سال گذشته از طریق بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن، اشاره کرد و گفت: در این مدت 49 هزار تن کالا به ارزش 48 میلیون دلار از بازارچه‌های مرزی استان صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی در سال گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن در ارتباط با صادرات از نظر وزنی با رشد 28 درصدی و از نظر ارزش دلاری با رشد شش درصدی مواجه شدند.

وی با اشاره به میزان صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی در سال 90، تصریح کرد: در این مدت 38 هزار تن کالا به ارزش 45 میلیون دلار از بازارچه‌های مرزی استان صادر شده است.

انتهای پیام/61010/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول