اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سیرجان در مجلس خبر داد

اختصاص 1000 میلیارد ریال اعتبار به طرح انتقال آب سیرجان

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: 1000 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات طرح انتقال آب از حوزه خلیج فارس به سیرجان اختصاص یافت.

اختصاص 1000 میلیارد ریال اعتبار به طرح انتقال آب سیرجان

شهباز حسن‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات طرح انتقال آب از حوزه خلیج فارس به بخش صنعت و معدن سیرجان اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: در فاز نخست این طرح بزرگ که با مشارکت مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر و مس سرچشمه انجام می‌شود، عملیات اجرایی از بندرعباس و همچنین از سیرجان آغاز و در مرحله نخست پیمانکار انتخاب شده و برای اجرای این خط 30 کیلومتر را در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک هزار میلیارد ریال در مرحله نخست برای این طرح اختصاص یافته است که به زودی با سفر ریاست محترم جمهوری این طرح مورد بازدید و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

حسن‌پور یکی از مشکلات و معضلات استان کرمان را از گذشته تاکنون کمبود آب برای بخش صنایع و معادن عنوان کرد و افزود: با توجه به صنعتی و معدنی بودن این استان بحث انتقال آب به استان کرمان و فلات مرکزی ایران در دستور کار مجمع نمایندگان استان کرمان قرار گرفت که پس از جلسات متعدد با نهاد ریاست جمهوری، وزرای نیرو و صنعت و معدن در پایان سال گذشته برای انتقال آب مورد نیاز صنایع و معادن مقرر شد، عملیات طرح آغاز شود که در مرحله اول با این مبلغ 100 میلیارد تومان پیمانکار و طرح‌های نقشه انجام شده است.

وی تصریح کرد: امید است که بنیاد تعاون ناجا که مشغول سرمایه‌گذاری در منطقه سیرجان در بخش فولاد است در سرمایه‌گذاری این طرح مهم انتقال آب مورد نیاز سهیم شده و مشارکت کند.  

حسن‌پور اذعان داشت: در فاز سوم این طرح عظیم ملی و سرمایه‌گذاری بالا شهرستان‌های شمالی استان کرمان از آب مورد نیاز بخش صنعت و معدن بهره‌مند می‌شوند.

وی از مدت اجرای طرح و زمان دسترسی به آب مورد نیاز بخش صنعت و معدن از این طرح اطلاعی نداد و گفت: این طرح آغاز شده و نخستین حوزه ورودی هم صنایع گل‌گهر و سپس مجتمع مس سرچشمه است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از افتتاح کارخانه فولاد بردسیر هم با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان در بهار سال جاری و با حضور ریاست جمهور خبر داد و در مورد نیروگاه برق سیرجان برای تامین برق مورد نیاز بخش صنعت و معدن گفت: برای این طرح مهم که سرمایه‌گذار 510 میلیارد ریال به حساب بانک صنعت و معدن استان واریز کرده است و 50 میلیارد تومان هم از صندوق توسعه ملی مصوب شده است عملیات احداث آن در نیمه نخست سال جاری انجام می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با جلساتی که در سال جاری با این کمیسیون داشته و داریم، بتوانیم مشکلات طرح‌های استان را برطرف کنیم که به اطلاع مردم شریف استان کرمان می‌رسد.

انتهای پیام/80012/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول