اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 24 ساعت گذشته صورت گرفت

بارش 35 میلی‌متر باران در سیرجان / خوشحالی و سجده شکر کشاورزان

بارش 35 میلی‌متر باران طی بارندگی 24 ساعته گذشته در شهرستان سیرجان خوشحالی کشاورزان سیرجانی و سیرابی زمین‌های کشاورزی را به دنبال داشت.

بارش 35 میلی‌متر باران در سیرجان / خوشحالی و سجده شکر کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، بارندگی 24 ساعت گذشته سیرجان بیش از 35 میلی‌متر گزارش شده است که ضمن آب‌گرفتگی شدید خیابان‌ها و معابر عمومی، تردد را با مشکل مواجه کرده است، اما رضایت و خشنودی مردم به ویژه کشاورزان و دامداران را در پی داشت.

در همین زمینه پس از پایان موقت بارندگی به میان کشاورزان که مشغول اصلاح باغ‌ها و تنظیم کانال‌های آب بودند، رفتیم که به گفته آنها طی 10 سال گذشته و در این فصل خوب این چنین بارندگی بی‌نظیر بوده است و ضمن سیرآبی زمین‌ها از آب که سال‌ها بر اثر خشکسالی خشک بوده است به دلیل این بارندگی به‌ موقع، سجده شکر به جای آوردند.

روح‌الله زارعی کشاورز جوان سیرجانی به خبرنگار فارس گفت: خدا را شکر نعمت خوبی را به ما داد و ما قدردان نعمات خداوند هستیم و تا به حال چندین بار سجده شکر را به جای آوردم و به درگاه خداوند توبه کردم که اگر خطایی از ما سر زده ببخشد.

محمد اسفندیاری دیگر کشاورز که مشغول چیدن اسفناج بود، اظهار داشت: خدایا با این نعمت‌ها دل ما را شاد کردی و خرسندیم که نعمت‌هایت را اینگونه به ما عطا می‌کنی.

عباس حسینی دیگر کشاورز سیرجانی گفت: اگر می‌دانستم، خداوند در این ماه بهار چنین رحمت وسیعی را می‌دهد، کشت دیم که اکنون دو هکتار است، 10 هکتار زیر کشت می‌بردم و حالا هم شکرگزار هستم.

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی سیرجان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: طی 24 ساعت گذشته بیش از 30 میلی‌متر بارندگی را داشته‌ایم که بی‌سابقه بوده است و یکی از فواید این بارندگی در این ماه کاهش آفات کشاورزی و مصرف سموم کمتر است.

وی بیان داشت: 28 هزار نفر کشاورز و بهره‌بردار در بخش کشاورزی سیرجان فعالیت دارند و این رحمت الهی موجب شد، ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند و سجده شکر در توسعه و توجه بیشتر به محصولات خود اقدام کنند.

مسعودی گفت: طی 10 سال گذشته در ماه فروردین که بهترین ماه برای بارندگی است، این بارندگی بی‌نظیر بوده است و از ابتدای سال زراعی جاری 79 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که 35 میلی‌متر مربوط به 24 ساعته گذشته است و هم‌اکنون بارش باران ادامه دارد.

انتهای پیام/80015/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول