اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر وقوع سیل صورت گرفت

تخریب 1000 کیلومتر راه روستایی در سیرجان / پیش‌بینی خسارت 1000 میلیارد ریالی سیل در سیرجان

معاون عمرانی فرماندار سیرجان گفت: وقوع 48 ساعت بارندگی و وقوع سیلاب در سیرجان بیش از یک‌ هزار کیلومتر راه روستایی و عشایری این شهرستان را تخریب کرده است.

تخریب 1000 کیلومتر راه روستایی در سیرجان / پیش‌بینی خسارت 1000 میلیارد ریالی سیل در سیرجان

محسن آرش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: بارش باران و شدت سیلاب به گونه‌ای بود که 200 واحد آموزش ابتدایی در این شهرستان تعطیل شد و بیش از 50 خانه دچار آب‌گرفتگی شد و سیلاب برخی از این خانه‌ها را فرا گرفت.

وی افزود: خانه‌ها خالی از سکنه شدند و تمام امکانات شهرداری و ادارات برای کمک به کار گرفته شد و در این بخش به زیرساخت‌های شهری و خانه‌های آب‌گرفته بیش از 80 میلیارد ریال خسارت وارد شد.

آرش تصریح کرد: در مناطق روستایی و عشایری هنوز خسارت مشخص نشده است، اما 16 اکیپ امدادی به مناطق چهارگنبد و خیرآباد کفه اعزام تا چادر و وسایل گرم‌کننده را بین آسیب‌دیدگان توزیع کنند و بیش از یک‌ هزار کیلومتر راه روستایی و عشایری را سیلاب تخریب کرده است.

معاون ستاد حوادث غیر مترقبه سیرجان افزود: بر اثر ریزش باران شب گذشته ترانشه در کیلومتر 20 محور سیرجان به بندرعباس ریزش کرد که موجب کندی تردد به علت ریزش این کوه شد و با تلاش هفت ساعته ماموران راه و شهرسازی و راهداری این مسیر بازگشایی شد.

وی گفت: در بخش عشایری پنج گله گوسفند گرفتار سیلاب شدند که با تلاش ماموران نجات یافته و در روستاهای چهارگنبد و منطقه خیرآباد بیش از 500 رأس دام بر اثر آب‌گرفتگی تلف شدند.

وی اضافه کرد: به علت نبود چنین بارندگی‌هایی طی 10 سال گذشته، آماده نبودن زیرساخت‌ها موجب خسارات سنگین شده است که کارشناسان جهاد و عشایری مشغول بررسی میزان خسارات هستند و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/80015/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول