اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی خبر داد

بازگشایی ساختمان گنجینه‌ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: اقدامات بهینه‌سازی فضای نمایشی ساختمان گنجینه قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری و همچنین تالار آثار استاد فرشچیان انجام شد.

بازگشایی ساختمان گنجینه‌ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن امیری‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساختمان گنجینه‌ قرآن و نفایس در بهمن‌ماه سال 64 و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گشایش یافت که به دلیل در برداشتن و نمایش قرآن‌های نفیس، ارزشمند و بی‌نظیر منسوب به دست‌خط ائمه‌ اطهار(ع) در آن از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: آثار منسوب به دست‌خط پیشوایان دینی همچون امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع)، امام زین‌العابدین(ع) و حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) این گنجینه را از برکت و معنویت سرشار کرده است.

امیری‌نیا به وجود قرآن‌های نفیس دیگری در این گنجینه اشاره کرده و افزود: برگ‌های زرین قرآن مشهور به قرآن بایسنقری، قرآن‌های کوچک و بزرگ دیگر و پارچه‌ها و صفحات قرآنی از دیگر اشیاء ارزشمند این گنجینه به شمار می‌روند که از طریق نمایش آنها سیر تطوری در نوع خط و کاغذ نیز به نمایش گذاشته شده و بر ارزش گنجینه افزوده است.

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به تالارهای دیگر این ساختمان اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در سال‌های ریاست جمهوری و رهبری خود، تعدادی از هدایا را از شخصیت‌های ملی و خارجی کشورهای مختلف دریافت کرده‌ و به موزه‌ آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند، طبقه‌ همکف ساختمان گنجینه‌ی قرآن از سال 73 به محل نمایش هدایای ایشان اختصاص پیدا کرد.

وی به تبیین نمایش اصل تابلوهای استاد فرشچیان در تالاری با نام ایشان در این ساختمان پرداخت و گفت: با توجه به حضور و استقبال گسترده‌‌ زائران از سراسر کشور و جهان از موزه‌‌های آستان قدس رضوی و به ویژه گنجینه‌‌های قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و استاد فرشچیان، اقداماتی به منظور به‌ روزرسانی امکانات نمایشی برای نمایش بهتر اشیاء انجام شد.

امیری‌نیا یادآور شد: پس از پایان یافتن عملیات ساختمانی تعدادی از اشیاء جدید از مجموعه‌ اشیاء اهدایی مقام معظم رهبری در این موزه به نمایش گذاشته شد که در پی آن حضور و بازدید گسترده‌ زائران نوروزی از این اشیاء در این موزه نشان‌دهنده‌ استقبال عمومی مردم ولایت‌مدار از این حرکت است.

وی افزود: در امسال نیز فعالیت‌های بهینه‌سازی و توسعه‌ فضای نمایشی برای نمایش بیشتر و بهتر اشیاء جدید و نفیس ادامه می‌یابد.

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در کنار این گنجینه‌ عظیم قرآنی، حدود 50 عدد از مرقعات نفیس موجود در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته شده و علاوه بر افزایش فضای نمایشی نیز افزودن نسخ خطی دیگر در حوزه‌ی علوم قرآنی در دستور کار امسال قرار گرفته است.

انتهای پیام/70004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول