اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور ده‌ها هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی

موزه آذربایجان پربازدیدترین موزه آذربایجان‌شرقی در نوروز 92 بود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال کم نظیر گردشگران از موزه آذربایجان، آن را پر بازدید‌ترین موزه استان در نوروز سال 92 اعلام کرد.

موزه آذربایجان پربازدیدترین موزه آذربایجان‌شرقی در نوروز 92 بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی افزود: موزه آذربایجان در ایام نوروز شاهد حضور و بازدید ده‌ها هزار نفر از گردشگرانی از استان‌های مختلف و کشورهای خارجی بود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش سفر گردشگران از استان‌های مختلف و کشورهای دیگر به آذربایجان‌شرقی در تعطیلات نوروزی امسال، بر تعداد بازدیدکنندگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌های استان به خصوص موزه تاریخی آذربایجان افزوده شده بود.

محمدی خاطرنشان کرد: موزه آذربایجان که همواره بیشترین آمار بازدیدکننده را در طول سال نسبت به دیگر موزه‌ها دارد، یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین موزه‌های کشور است که بیش از 50 سال سابقه فعالیت درخشان و ارزشمند در کارنامه آن می‌درخشد.

وی موزه آذربایجان را دومین موزه کشور پس از موزه ملی تهران عنوان کرد و گفت: این موزه دارای آثار فاخری از تاریخ و تمدن دوره‌های مختلف تاریخی از نقاط مختلف ایران زمین است که گردشگران شهر تبریز در ایام ویژه‌ای چون نوروز، دیدار از این بنای زیبا و تاریخی به همراه اشیای ویژه‌اش را از دست نمی‌دهند.

محمدی تشریح کرد: چیدمان تاریخی طبقه همکف موزه با معرفی طبقه‌بندی شده دوره‌های پیش از تاریخ تا ساسانی، سالن سکه‌ها و سالن آثار دوره اسلامی و زیرزمین موزه شامل مجسمه‌های ویژه استاد احد حسینی، همه ساله بازدیدکنندگان فراوانی را به خود جذب می‌کند.

وی با اشاره به نقش این موزه به عنوان یکی از موزه‌های قدیمی و مهم کشور، در معرفی عظمت تاریخی ایران به جهانیان گفت: موزه آذربایجان بخشی از میراث گرانبهای گذشته را در خود جای داده که استقبال از آن بسیار باعث خوشحالی است.

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول