اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد

بازدید 38 هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در ایام نوروز 38 هزار بازدید از موزه‌های استان صورت گرفت، که علاوه بر موزه‌ها، سایر اماکن دیدنی و پرجاذبه استان نیز، پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی بودند.

بازدید 38 هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل، اظهار داشت: در این مدت 38 هزار بازدید از موزه‌های استان صورت گرفت، که علاوه بر موزه‌ها، سایر اماکن دیدنی و پرجاذبه استان اردبیل نیز، پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی بودند.

وی از افزایش 14 درصدی مسافرت‌های خارجی به استان اردبیل در تعطیلات نوروزی خبر داد و تصریح کرد: ما در نوروز امسال شاهد طولانی شدن مدت اقامت گردشگران خارجی از دو شبانه‌روز به 2.2 دهم شبانه‌روز بودیم.

نقی‌زاده با بیان اینکه در این مدت هزاران گردشگر و مسافر نوروزی با حضور در مناطق پرجاذبه و تفرجگاه‌ها، از مواهب خدادادی استفاده کردند، ادامه داد: شهرهای اردبیل، سرعین، نیر و مشگین‌شهر، رکورددار حضور مسافران و گردشگران نوروزی بودند.

در ادامه این جلسه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل خاطر نشان کرد: از 24 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین 156 هزار و 345 مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.

عبدالحسین علی‌اکبری اضافه کرد: این میزان سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در 10 محور اصلی استان که دستگاه تردد شمار نصب شده بیش از 2 میلیون و 434 هزار تردد به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد نشان می‌دهد.

علی‌اکبری تعداد ترددکنندگان از مرز بین‌المللی بیله‌سوار را تا 13 فروردین، 53 هزار و 504 نفر اعلام کرد و گفت: نسبت به نوروز سال گذشته 34 درصد در این زمینه افزایش ورود گردشگران خارجی را شاهد هستیم.

فرماندار مشگین شهر نیز در ادامه این جلسه گفت: رشد 30 درصدی مسافران فرهنگی این شهرستان قابل توجه بوده به طوریکه به رغم این افزایش، خدمات در مراکز اسکان فرهنگیان رو به رشد است.

سید حمید عباداللهی با یادآوری اینکه در مجموع ورود گردشگران نوروزی به این شهرستان 20 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: سعی شد در محل اسکان فرهنگیان با بهترین امکانات از آنها پذیرایی شود و نواقصات سال گذشته نیز تا حد امکان برطرف شد.

وی همچنین از توافق به عمل آمده برای ثابت ماندن نرخ ورودی آب‌گرم‌های شهرستان مشگین‌شهر و عدم تغییر آن تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: هیچ مجتمع آب‌درمانی حق ندارد قیمت سال گذشته را افزایش دهد بلکه آب‌گرم‌های مختلف این شهرستان نظیر قینرجه، شابیل، قوتورسویی و موییل باید با همان نرخ سال گذشته ارایه خدمات کنند.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول