اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

بیمارستان فاطمی اردبیل موزه سلامت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیمارستان فاطمی اردبیل موزه سلامت می‌شود.

بیمارستان فاطمی اردبیل موزه سلامت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته سلامت در اردبیل اظهار داشت: این شاخص‌ها که در بیش از 50 مولفه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است نشان می‌دهد که شاخص‌های سلامت در این استان و رعایت مولفه عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وضعیت رو به رشد و قابل قبولی دارد.

وی مهمترین این شاخص‌ها را دسترسی به اطلاعات عمومی سلامت، خدمات تخصصی در این حوزه، نسبت خانوارهای زیر‌پوشش بهره‌مند از خدمات پزشکی و درمانی و بیماری‌های خاص و واگیر‌دار اعلام کرد و افزود: استان اردبیل در اکثریت این شاخص‌ها توانسته است در ارزیابی ملی و کشوری جایگاه مطلوبی را به دست آورد به طوری که این شاخص سلامت همچنان رو به رشد و افزایش می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با گرامیداشت هفته سلامت و ضرورت توجه به شعار امسال در پیشگیری از حوادث و سوانح مختلف ادامه داد: ما در سطح استان در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را در توسعه مراکز علمی و دانشگاهی و بیمارستانی حوزه علوم پزشکی انجام دادیم به طوری که از شاخص‌ترین این عملکرد‌ها تلاش برای راه‌اندازی مرکز درمانی جامع زنان با هدف ارائه خدمات ویژه به این قشر است که در محل بیمارستان علوی اردبیل این مجموعه راه‌اندازی می‌شود.

پور‌فرضی اعتبار اختصاص یافته برای اصلاح و مرمت چهار اتاق عمل جراحی در بیمارستان زنان و زایمان علوی را در حد قابل قبول توصیف کرد و گفت: با راه‌اندازی اتاق‌های عمل جراحی بار ترافیکی جراحی و نوبت‌دهی در این حوزه برطرف می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر با فعالیت مجموعه‌های درمانی ویژه بانوان و طرح زایمان بی‌درد در این بیمارستان عمل جراحی سزارین کاهش یافته است، تصریح کرد: همچنان برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و آگاه‌سازی گسترده‌ای مورد نیاز است.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان اردبیل همچنین از تبدیل بیمارستان قدیمی فاطمی اردبیل به موزه سلامت خبر داد و بیان داشت: با تجهیز بیمارستان معوض قرار است بیمارستان فاطمی اردبیل به موزه سلامت تبدیل شود و در حال حاضر احداث بیمارستان جدید فاطمی با پیشرفت 20 تا 30 درصد در حال انجام است.

پور‌فرضی گفت: هیچگونه واگذاری بیمارستان فاطمی اردبیل به میراث فرهنگی صحت ندارد و ما به رغم عمر یک قرن این بیمارستان آن را به عنوان موزه سلامت مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم تا آیندگان از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود به اجرای برنامه‌های مختلف در هفته سلامت و بهره‌برداری‌های گوناگون با حضور وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد و اذعان داشت: در گرامیداشت هفته سلامت چندین مجموعه خانه بهداشت شهری و روستایی و همچنین مجموعه‌های درمانگاهی و دانشگاهی به بهره‌برداری می‌رسد تا علاقمندان بتوانند از این امکانات و تجهیزات مدرن استفاده کنند.

انتهای پیام/62005/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول